Beste bokmål office progampakke

Beste bokmål office progampakke

Innleggav Happyviking » søn 06.04.2014 11:33

Hei, min datter har fått sin første Mac, min gammel Macbook air. Hun trenger nå et skrive programm. Jeg bruker Pages, det har dog ikke så god rettskriving og min kona bruker Openoffice som er noe bedre men heller ikke perfekt. Anbefalinger hva man burde bruke, evt. om det finnes utvidelser for Pages som gjør den bedre?
medlem i 153 måneder
 

Re: Beste bokmål office progampakke

Innleggav PaulusA » søn 06.04.2014 20:19

Heisan,

Word er nok overlegent best hvis man trenger ordliste...
medlem i 134 måneder
 

Re: Beste bokmål office progampakke

Innleggav Lost » man 07.04.2014 8:31

Office for Mac er nok det beste, koster noen kroner men er verdt det ;)

http://store.apple.com/no/product/HB603 ... 000104090a
medlem i 216 måneder
 

Re: Beste bokmål office progampakke

Innleggav turimblar » man 07.04.2014 11:24

Apropos bokmål og Word...

Jeg prøver å hjelpe fattern med innstillingene for at han skal få retting på norsk, men slik det er nå, kommer det røde streker under altfor mange norske ord, så jeg mistenker at den fortsatt tror det er feilstavede, engelske ord.

Jeg har vært i innstillingene Under Spelling and grammars, og så under Dictionaries valgt norsk bokmål. Dog ser ikke dette ut til å forandre noe.

Noen som ser en åpenbar grunn til at det ikke fungerer, og, er det noen avkrysninger i innstillingene som må stå på/være avskrudd?
medlem i 228 måneder
 

Re: Beste bokmål office progampakke

Innleggav njadve » man 07.04.2014 11:41

Hvis du har begynt å skrive i et dokument med engelsk som språk vil dette dokumentet fortsatt ha engelsk som språk selv om du går i instillingene og endrer til norsk. Løsningen er å markere all tekst i dokumentet, cmd+a, gå i Tools>Language og velge norsk. Da retter Office hele dokumentet på norsk...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Beste bokmål office progampakke

Innleggav turimblar » man 07.04.2014 12:39

@njadve: Tusen takk for hjelpen! Det ser riktig ut nå! :-)
medlem i 228 måneder
 

Re: Beste bokmål office progampakke

Innleggav ggt667 » man 07.04.2014 15:49

Noen som vet om denne fortsatt funker: http://extensions.libreoffice.org/exten ... og-nynorsk ?

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Beste bokmål office progampakke

Innleggav Master_Gismo » tir 08.04.2014 9:31

Det beste jeg har kommet over ligger i OS-X 10.9
Om maskinen virker med dette OS, ville jeg oppgradert maskinen. Det er faktisk gratis.

Men sjekk nøye om maskinen greier å drive det nye OS

Men skrive programmet i OS-X er like bra som Word. De fleste tror nok at det ikke er noen innstillinger på TextEdit. Men der tar dem grundig feil. Det er alle mulige formateringer som du bruker + masse vis du ikke engang viste at fantes. Også får du det gratis med i OS-X… Eneste er at du må installere Norsk ordliste om du skal ha norsk på de gamle OS-X. Dem har ikke Norsk.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron