Hvor er my photo stream-bildene?

Hvor er my photo stream-bildene?

Innleggav ameja » søn 20.04.2014 19:31

Hei folkens!
Jeg har enablet My Photo Stream på iPod, iPad og MacBook. Alle har siste versjon av iOS og OSX.

Problem: Når jeg tar et bilde med iPod så dukker det umiddelbart opp i iPhoto på MacBook'en, men de kommer ikke inn på iPad. Jeg åpner Photo-app'en går inn på Albums og der ligger det en My Photo Stream-mappe, men den er tom. Det er mange timer siden fotoet ble tatt på iPod'en (alle enheter har vært wifi-tilkoblet i samme nett hele tiden).

Noen som aner hva problemet kan være? Takknemlig for hjelp! :)

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Hvor er my photo stream-bildene?

Innleggav Valotunk » søn 20.04.2014 23:29

Og alle enhetene er selvfølgelig tilknyttet samme Apple-ID..? :-)

Har du prøvd å slå iPad'en helt av og på igjen?
medlem i 198 måneder
 

Re: Hvor er my photo stream-bildene?

Innleggav ameja » man 21.04.2014 1:45

Jepp, eksakt samme iCloud-ID på alle tre enheter, og jeg har enablet My Photo Stream under iCloud-settingen på alle tre (har ikke enablet Photo Sharing, men det har vel i grunnen ingen ting med akkurat dette problemet å gjøre såvidt jeg kan forstå).

Jeg har i tillegg gått inn på Settings --> Photos & Camera på iPad'en og ser at der er også alt i orden (My Photo Stream-knappen er grønn)

Har også slått av og på iPad, plus restartet den (ved å holde inn Home- og Power-knappen inne). Og har tatt flere bilder med iPod'en for å teste videre, hvor alle plopper rett inn på My Photo Stream-folderen i iPhoto på MacBook'en, mens My Photo Stream-folderen i Photos-app'en på iPad forblir tom!

Utrolig frustrerende! Og ikke minst siden jeg leter og leter i alle menyer og settings, men finner ingenting som er feil eller ikke slått på! :-/

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Hvor er my photo stream-bildene?

Innleggav Valotunk » man 21.04.2014 2:23

Merkelig. Da har du igrunn gjort nøyaktig det samme som jeg nettopp prøvde og her fungerer det som bare det...

Testet med en iPhone, en iPad og en Macbook.

Kom forresten over dette:

"Ensure that your iOS device has not fallen below 20% battery power. To preserve battery life, Photo Stream downloading and uploading are disabled when the battery reaches this threshold. Downloading and uploading will resume once you charge your device and the battery charge is greater than 20%."

Men du har kanskje strøm nok på iPad'en? :-)
medlem i 198 måneder
 

Re: Hvor er my photo stream-bildene?

Innleggav ameja » man 21.04.2014 11:51

Takk for alle input, Valotunk :)

Det fungerer plutselig etter at jeg tok et bilde med iPad'en! Alle bilder jeg hadde tatt på iPod'en etter at My Photo Stream ble slått på for alle enheter dukket opp med en gang på iPad'en! Jeg har ikke brukt den til å ta bilder før, siden det er en iPad Air og litt for stor og klumpete. Jeg har alltid brukt en iPhone eller iPod i stedet.

Men altså, jeg tenkte at jeg skulle prøve å ta bilde med iPad for å se om det kunne "løse opp" det som eventuelt hindret photo stream-flyten fra den. Veldig uteknisk tilnærming, men siden alle tekniske og rasjonelle vinklinger var oppbrukt, så hvorfor ikke litt "voodoo"?! ;)

Hvorfor det "åpnet slusene" for at My Photo Stream plutselig fungerer også på iPad'en aner jeg ikke, men etter all frustrasjonen i går og utover deler av natta er jeg i grunnen bare lettet og svært fornøyd!

Ha en fin avslutning på påska, Valotunk! :)


P.S. Jeg hadde aldri under 60% batteritid på iPad'en i går, så det kan ikke ha vært det heller..

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Hvor er my photo stream-bildene?

Innleggav Master_Gismo » man 21.04.2014 13:57

Jeg mener jeg har lest at det er en innstilling i iCloud, som du kan velge hvordan den skal virke. En av innstillingene er at bilder, som tar enormt plass, bare blir overført til PC. Da slipper du at bærbare dingser blir fulle med bilder. Kan være det er standard.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Hvor er my photo stream-bildene?

Innleggav ameja » man 21.04.2014 16:22

Når du sier det, så ringer det en bitteliten bjelle hos meg også. Finner imidlertid ingenting om dette på nettet, og mulighetene for iCloud-innstillinger er jo omtrent helt fraværende enten du går inn på Preferences --> iCloud på Mac'en, via Preferences på iOS-enhet eller logger inn på din iCloud-konto via nettleser.

Og vet sannelig ikke hvor ellers jeg eventuelt kan finne en slik innstilling som du nevner.. :-/

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]