Underlig problem med iCloud og Notater

Underlig problem med iCloud og Notater

Innleggav eplespiseren » tor 01.05.2014 11:41

Jeg har fått et problem jeg ikke klarer å løse: Når jeg åpner Notater (ikke Huskelapper) i MacOS 10.9.2 går det noen sekunder, og så kommer feilmeldingen: "Mac-maskinen kan ikke kople til iCloud fordi det er et problem med "hkrabye@icloud.com".

Jeg får to valg, enten å trykke på "senere"- som fører til at samme vindu popper opp igjen umiddelbart pluss at Notater-app'en ikke lar seg bruke eller lukke.

Det andre valget er å trykke på "iCloud Valg", og da åpner iCloud-valg-panelet seg (det som ligger i Systemvalg/iCloud), men her er det umulig å forstå hva jeg skal endre. Jeg mener jeg har satt opp min iTunes ID, iCloud og alt annet korrekt.

Noen tips?

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Underlig problem med iCloud og Notater

Innleggav PaulusA » tor 01.05.2014 19:56

Hei, kan du administrere og få tilgang under Systemvalg/iCloud? Det bør være det første stedet du bør sjekke...
medlem i 134 måneder
 

Re: Underlig problem med iCloud og Notater

Innleggav eplespiseren » fre 02.05.2014 18:35

Ja, jeg har admin-rettighter, og det er nettopp Systemvalg-vinduet (iCloud) som kommer opp når Notater-app'en klager over at "noe er galt". Men jeg forstår ikke HVA som er galt. Kontoinformasjon er rett, iTunes, min Apple ID funker osv.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Underlig problem med iCloud og Notater

Innleggav budbringeren » fre 02.05.2014 23:09

Har du logget ut av iCloud hvorpå inn igjen. Fortsatt det samme problemet etter det?

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Underlig problem med iCloud og Notater

Innleggav dflyer » lør 03.05.2014 11:14

Gå inn på nøkkelringen din og slett det du ser av iCloud der. Mistenker at det er en fil som er korrupt.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Underlig problem med iCloud og Notater

Innleggav eplespiseren » lør 03.05.2014 23:41

Takk for tips! Jeg gikk inn på nøkkelringen og slette iCloud-oppføringene. Åpnet Notater etterpå, og nå klager programmet faktisk ikke lenger. Skal melde tilbake hvis feilen dukker opp igjen. - Kan vel trygt si at Apple har gjort tingene litt mer komplisert enn det de har kontroll over. Har hatt mye tull med iTunes også.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]