Iphoto - flytting av bibliotek har fjernet alle videoer

Iphoto - flytting av bibliotek har fjernet alle videoer

Innleggav Freakyfrank » søn 04.05.2014 10:23

Trenger ekspert hjelp. Har lest igjennom relevante tråder i forumet uten å finne svar på dette, håper noen kan hjelpe.

Jeg har tatt backup og flyttet iphoto biblioteket over på ekstern HD, pga MACen var full. Ønsket å frigjøre plass. Leste meg opp på hvordan dette kunne gjøres og valgte å kopiere hele iphoto biblioteket over på ekstern HD. Dette har fungert bra, med unntak av at alle videoer som var lagret i iphoto nå er borte. Problemet var at jeg ikke oppdaget dette i overføringsprosessen, sjekket at mapper var der men nå i ettertid ser jeg at alle videofiler ikke har blitt overført.

Mitt spm; er det mulig å hente frem igjen videofiler? jeg har slettet iphoto biblioteket fra Mac og tømt tømt papirkurven.

Mitt andre spm; hvordan får man overført videoer fra iphoto på en god og enkel måte (for fremtidig lagring/overføring)?

Jeg har en mistanke om at dette er en uoppretttelig feil, men hvis det er noe som kan gjøres tar jeg imot hjelp/råd med stor takk.
medlem i 158 måneder
 

Re: Iphoto - flytting av bibliotek har fjernet alle videoer

Innleggav jerry.c.bush » søn 04.05.2014 13:22

Så lenge du ikke har gjort noen endringer i hvordan iPhoto skal oppføre seg ved import så skal alle bilder og filmer som har blitt importert til maskinen ved bruk av iPhoto ligge i iPhoto Library.
Om alle filmer ikke finnes når du nå åpner iPhoto igjen så må de ligge en annen plass enn i iPhoto Library. Det kan da være at du må importere de en gang til fra sin eksisterende plassering på din interne disk.
Du bør sjekke følgende når du har iPhoto åpnet, gå til iPhoto på menylinjen og velg Valg, velg så Avansert, øverst er det en mulighet for å hake av, altså sette en V foran importer til iPhoto Library. Pass på at denner ER huket på.
Deretter:
Søk etter alle filmer på maskinen ved bruk av Finder.
Feks sånn:
Bilde
Finn filmene du mangler og importer de til iPhoto...

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]