Mail

Mail

Innleggav Moliten » ons 21.05.2014 15:35

To problem med Mail.
1.På den ene maskinen, får jeg opp feilmelding om at passord ikke er satt opp riktig. Det er satt opp korrekt og alt virket fint i noen dager, før det igjen gir beskjed om feilen. Dette gjelder gmail og hotmail som Mail har importert.

2. På den andre maskinen har jeg lagt til 5 gmails. Jeg øsnker å skrive alle mine utmailer i konto A, men ofte ser jeg at de har blitt sendt i konto E sitt navn. Det gjelder også om jeg helt klart spesifiserer hvilken mailadresse jeg ønsker å sende fra, ved å klikke konto A på Fra mailen.

Noen som kan hjelpe?

Brukerens avatar
medlem i 130 måneder
 

Re: Mail

Innleggav Sima » ons 21.05.2014 16:32

1) Spesielt Hotmail gir relativt ofte beskjed om "feil passord" – tror det har noe med hyppigheten på innlogging å gjøre. Neste gang virker det igjen her, iallfall.

2) Sjekk hvilken SMTP-server Mail bruker til kontoen; det kan endre Fra-adressen, som er en uting at det ikke kommer opp noen melding om. Forøvrig vil Mail prøve å sende fra den kontoen som er aktiv i Innboks i øyeblikket, altså om en e-post er markert bruker den den kontoen den kom til. Om "hele" Innboks er markert bruker den standardadressen.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Mail

Innleggav Moliten » ons 21.05.2014 16:35

Takk for svar. Jeg har også tenkt at det hadde med hvor jeg sto, men denne mailen min lever helt sitt eget liv. jeg skal sjekke ut SMTP-serveren. Den ble autmatisk satt opp med gmail sitt valg. Men jeg kan ta en ny titt på den

Brukerens avatar
medlem i 130 måneder
 

Re: Mail

Innleggav Master_Gismo » tor 22.05.2014 2:38

Om du går inn på oppsettet i mail, så kan du velge at alle mail skal sendes fra bare en adresse. Velg at den skal bare bruke en utgående mail adresse. De andre utgående adressene kan du jo også bare slette. Så får den ikke sendt fra de andre adressene.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Mail

Innleggav Moliten » tor 22.05.2014 16:18

Takk for svar. Jeg må sende fra noen av de andre adressene også. Det er fire forskjellige firmaer jeg har mailadresser til (nei ingen hacking)
Det som irriterer, er at den står i adresse A og jeg sender fra adresse A, men ser av svaret jeg får at den har blitt sendt fra adresse B!

Brukerens avatar
medlem i 130 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron