Forslag til Nyttige/Viktige programmer til Mac

Forslag til Nyttige/Viktige programmer til Mac

Innleggav emro123 » ons 04.06.2014 19:46

Hei, jeg har akkurat kjøpt meg ny mac. også lurte jeg på om det var noen som vet om noe nyttige/viktige programmer til mac? Tar imot alle forslag. jeg ser etter en app for å få varslene fra iphone over til macen! :-)
medlem i 148 måneder
 

Re: Forslag til Nyttige/Viktige programmer til Mac

Innleggav spiffers » ons 04.06.2014 20:19

Foreløpig får du ikke varslene dine over fra telefonen, men med neste utgave av iOS og OS X, så er det større integrering. Så bare vær tålmodig, det du ønsker er på vei ;)
medlem i 183 måneder
 

Re: Forslag til Nyttige/Viktige programmer til Mac

Innleggav kimern68 » tor 05.06.2014 4:08

Jeg har egentlig ingen gode forslag til deg, det er også litt avhengig av hva du bruker maskina til. Men standard apper, for meg i allefall, uansett operativsystem er:

Spotify
Skype
VLC
En eller annen office pakke, nå føler jo dette med alle nye macer, altså Pages, Numbers og Keynote, ellers har jeg pleid å bruke openoffice.

Det eneste som jeg har hatt bruk for var å lære meg tastatursnarveier og sånne ting, og da har den lille appen CheatSheet vært praktisk.

Ellers så kommer funksjonen du etterspør ved neste oppdatering av OSX og iOS som spiffers sier. Det eneste jeg kan tilføye der er at du ikke bare får varslene fra din iPhone, men du kan også bruke macen som et handsfree sett og motta og ringe med, samt motta og sende sms via iPhone. Per i dag så kan man bare sende og motta iMessage meldinger og facetime samtaler. Men begge fordrer jo at den som enten ringer deg, eller den du skal ha kontakt med også har et eple produkt. Om du har telenor eller djuice abbonement så kan du via deres app SMS+ motta og sende sms fra macen, men det er ikke et optimalt system, og det blir nok langt bedre når det blir integrert i OSX og iOS.
medlem i 141 måneder
 

Re: Forslag til Nyttige/Viktige programmer til Mac

Innleggav emro123 » tor 05.06.2014 17:20

Jeg har kjøpt en app som heter dialogue, den kobler man bare opp med bluetooth. også kan man bruke macen som høytaller for iphone samtaler. og man kan søke opp nummer direkte fra macen og ringe fra macen. da bruker man macens høytallere og mikrofon. veldig fin app :-)
medlem i 148 måneder
 

Re: Forslag til Nyttige/Viktige programmer til Mac

Innleggav jerry.c.bush » tor 05.06.2014 19:20

Og du får det til å fungere?
Etter hva jeg ser på kommentarene til appen så får de det ikke til å fungere optimalt.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Forslag til Nyttige/Viktige programmer til Mac

Innleggav bekiil » fre 06.06.2014 0:30

Jottacloud eller dropbox

Brukerens avatar
medlem i 170 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]