Passordforslag i Safari

Passordforslag i Safari

Innleggav Hall11 » ons 13.08.2014 12:03

Jeg forsøker å benytte meg av Safaris passordforslag når jeg tegner meg opp på et nettsted. Passordet er bra - det er jo helt umulig å huske. Problemet er bare at ofte skjer følgende:

Jeg tegner meg opp ved å oppgi personinformasjon (navn, epost, automatisk generert passord, etc.) Deretter får jeg en epost hvor jeg skal fullføre opptegningen og jeg blir da tatt til påloggingsbildet for nettstedet. Her står brukernavnet ferdig utfylt og jeg skal fylle inn passordet. Problemet er bare at passordet nå ikke automatisk dukker opp. Safari gjenkjenner m.a.o. ikke påloggingssida. Når jeg deretter forsøker å finne passordet ved å slå opp i passordlista i Safari, finner jeg det heller ikke der. Dermed må jeg igjennom prosessen ved å trykke på knappen for glemt passord, og heller velge meg et (mindre sikkert) passord selv.

Hvordan kan jeg hindre at dette skjer?
medlem i 226 måneder
 

Re: Passordforslag i Safari

Innleggav Wackhy » ons 13.08.2014 13:22

Safari vil gi deg valget om å lagre passordet i nøkkelringen din når du logger inn første gang.
Et betydelig bedre system i mine øyne er 1Password som lar deg gjøre det på måten du beskriver her, i tillegg til at du har innebygde metoder for å kjøre audit o.l.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]