Malvare

Malvare

Innleggav Moliten » fre 15.08.2014 20:47

Hei Noen som har fått dette på Macen sin?
youradexchange.com

Jeg har lest litt om det og ofte er det å finne på såkalte voksensider. Jeg har ikke vært inne på det overhodet, men like fullt så åpner det seg faner på min chrome nettleser.
Hvordan blir jeg kvitt det?

Brukerens avatar
medlem i 130 måneder
 

Re: Malvare

Innleggav jerry.c.bush » fre 15.08.2014 21:38

Får du det samme om du bruker feks Safari? Bare for å se om det ligger i nettleseren eller om det kan ligge andre steder.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Malvare

Innleggav Moliten » fre 15.08.2014 22:00

Ja. Det får jeg. Det ser ut som om Facebook er greia her. Jeg kommer nå ikke inn på min Facebook. Tidligere i dag så endret skriften seg der da jeg skrev statusoppdateringer.
Jeg testet ut å åpnet tre facebook vinduer og da spratt det opp tre faner med innhold som ikke interesserer meg. Damer og poker (jeg er selv ei jente)
Jeg testet ut på Safari og også FF, men på begge steder måtte jeg bekrefte med passordgeneratoren til Facebook. Da ble jeg utestengt fra Facebook.
Nå har jeg kun telefonen min jeg kan gå inn på. Noen som har noen anelse?

Edit. Så lenge jeg ikke har Facebook oppe, så kommer ingen slike vinduer, men jeg vet jo at den er der å lurer. Det liker jeg ikke.

Brukerens avatar
medlem i 130 måneder
 

Re: Malvare

Innleggav jerry.c.bush » fre 15.08.2014 23:23

Jeg ville forsøkt lage en ny bruker på maskinen og forsøkt nettet via nettleserene dine der.
Om du ikke vet hvordan du lager en ny bruker:
Kode: Merk alt
Velg Apple-menyen > Systemvalg, og klikk på Brukere og grupper.

Klikk på låssymbolet for å låse den opp, og skriv inn et administratornavn og -passord.

Klikk på Legg til-knappen (+) nederst i listen over kontoer.

Velg kontotype fra Ny konto-lokalmenyen.

Administrator: En administrator kan opprette, slette og endre kontoer, installere programvare og endre systeminnstillinger.

Standard: Standardbrukere kan installere programvare for eget bruk og endre innstillinger for egen konto, men kan ikke administrere andre kontoer.

Gi kontoen et navn.

Kortnavnet genereres automatisk. Hvis du vil bruke et annet kortnavn, skriver du det inn nå. (Du kan ikke endre kortnavnet etter at kontoen har blitt opprettet).

Skriv inn kontopassordet i Passord- og Bekreft-feltene, og skriv deretter inn et hint som hjelper brukeren med å huske passordet.

Klikk på Opprett konto.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Malvare

Innleggav Moliten » lør 16.08.2014 14:51

Jeg har funnet ut at det er Facebook som har det viruset. Nå har jeg kjørt langtidstest på Macen uten å ha oppe Facebook, og da åpnes ingen vinduer, ergo er problemet Facebook. Da regner jeg med at F rydder opp i dette, og jeg kan bruke telefonen min der i stedenfor.

Men takk for godt råd. Jeg skal forsøke det om det viser seg at det dukker opp noen vinduer igjen. :-)

Brukerens avatar
medlem i 130 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]