Apper på Mac og iPhone/ipad

Apper på Mac og iPhone/ipad

Innleggav mactiss » søn 05.10.2014 20:17

Er apper ofte de samme som en kan bruke på iPhone/iPad som på Mac
, eller er hovedregelen at disse ikke er kompatibele?
medlem i 128 måneder
 

Re: Apper på Mac og iPhone/ipad

Innleggav Gitman » søn 05.10.2014 20:49

Nei, heller ikke kan noen apper for iPad kjøre på iPhone og omvendt.
medlem i 230 måneder
 

Re: Apper på Mac og iPhone/ipad

Innleggav T.B.Hansen » søn 05.10.2014 21:17

Men apper for iOS finnes gjerne i en iPhone og en iPad-versjon. Og mange programmer for Mac og PC har en miniutgave for iOS og Android.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Apper på Mac og iPhone/ipad

Innleggav jamcornel » søn 05.10.2014 21:44

Det er veldig rart at man ikke har komptaibilitet på kryss av enhetene. Man må da selvfølgelig gjør de nødvendige justeringene for å få appene til å fungere på forskjellige steder.
medlem i 114 måneder
 

Re: Apper på Mac og iPhone/ipad

Innleggav bzzlink » søn 05.10.2014 23:10

Det er mange apper som fungerer til både iphone og ipad. Disse er merket med + i app store.

Det er ikke noe rart at apper til mac og iphone ikke går om hverandre. Det er 2 _helt_ forskjellige arkitekturer.
medlem i 192 måneder
 

Re: Apper på Mac og iPhone/ipad

Innleggav jamcornel » man 06.10.2014 0:00

Selvfølgelig er det to forskjellige plattformer. Men med den somløsheten som apple ønsker å ha er det kanskje ikke en utenkelig tanke for fremtiden?
medlem i 114 måneder
 

Re: Apper på Mac og iPhone/ipad

Innleggav mactiss » ons 08.10.2014 13:25

Har Iphone, Ipad og Macbook Pro fra før, og har planer om en kraftigere stasjonær Mac av noe slag. Dette for at alle mine dubbe - ditter skal snakke samme språk. Det som i midlertidig holder meg igjen er pris på en Mac pro vs en Windows maskin jeg selv kan bygge. Om det likevel ikke er så mye kompatibelt med hverandre så er det kanskje like greit å fortsette med Windows maskin, så holder jeg meg oppdatert på begge fronter.

Hva tenker dere om en slik «problemstilling»? Ser dere nytten av å eie «en av hver», eller er nytten bedre å kjøre Apple på alt for å skikkelig kunne dette?
medlem i 128 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]