Synkroniseringsproblem mellom Apple og Google for kalender

Synkroniseringsproblem mellom Apple og Google for kalender

Innleggav lma » man 13.10.2014 18:42

Hei!

Jeg ønsker å synkronisere Apple (iCal) sin kalender med Google sin (gCal). Jeg bruker iCal primært for å lagre avtaler o.l. Jeg har bl.a. en androidenhet og er svært interessert i å få gCal kontinuerlig synkronisert med iCal uten å gjøre det manuelt. Så langt har jeg kun lyktes i en ting; å få avtaler fra gCal inn i iCal - ikke omvendt.

Jeg bruker mange ulike "kalendere" i iCal og skulle altså gjerne sett at alle disse kunne synkroniseres opp mot google kalender når jeg er logget på.

Finnes det noen program som gjør dette?

Er svært takknemlig for svar! :)

- Lars
medlem i 192 måneder
 

Re: Synkroniseringsproblem mellom Apple og Google for kalend

Innleggav jag » man 13.10.2014 22:43

Apple sin iCal har støtte for google sin kalender.
Gå inn på innstilllinger i iCal, og kontoer. Her kan du legge til en google konto, for å få tilgang til google-kalndere.

/Jan
medlem i 185 måneder
 

Re: Synkroniseringsproblem mellom Apple og Google for kalend

Innleggav lma » tir 14.10.2014 18:35

Takk for svar! :)

Skjønner at jeg har uttrykt meg litt dårlig. Det jeg mente med setningen "Så langt har jeg kun lyktes i en ting; å få avtaler fra gCal inn i iCal - ikke omvendt" er at jeg har fått til det du skriver. Når jeg legger til Google-kontoen i iCal så synkroniserer iCal og gCal, men kun den ene gmail-"kalenderen".

Jeg leter altså etter en måte å få alle mine iCal-kalendere synkronisert med gCal. Noen som vet om en løsning? :)

- Lars
medlem i 192 måneder
 

Re: Synkroniseringsproblem mellom Apple og Google for kalend

Innleggav jag » tir 14.10.2014 19:55

Opprett flere kalendere på din google-konto, da har du flere kalendere.

For å vise flere kalendere fra google, påmin iphone, bruker jeg denne siden for å velge hvilke kalendere som kan vises velg kalender.
Mulig at dette må til for å vise flere kalendere i iCal også.

/Jan
medlem i 185 måneder
 

Re: Synkroniseringsproblem mellom Apple og Google for kalend

Innleggav Ugland » tir 14.10.2014 20:10

Tror ikke det er mulig å få iCal til å vises i Google calendar....

Jeg endte opp med å slutte med google calendar og fullt konvertere til apple kalender for at min kjære skulle kunne få inn min kalender hos seg.
medlem i 125 måneder
 

Re: Synkroniseringsproblem mellom Apple og Google for kalend

Innleggav hansk_e » tor 16.10.2014 9:34

Har prøvd å få dette til selv lenge, og ga opp til slutt. Endte opp med å bytte ut min android telefon (telefon nr.2) med en ekstra iPhone.

Men trenger du å bruke iCloud kalender og ev kontakter? Om du bruker Google sin løsning på alle dine enheter, så skal vel du få sync mellom de?

Jeg testet ut syncmate, men ble bare tull med det.
Ev så er det en app på Google play "SmoothSync". Men har ikke prøvd den selv, så kan ikke si om det funker eller ikke
medlem i 147 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]