MacBook Pro feil under reinstallering.

MacBook Pro feil under reinstallering.

Innleggav theunknown523 » tir 21.10.2014 19:26

Hei, jeg har fått inn en MacBook Pro på jobben, der kunden har glemt passordet til brukeren.
Etter en del googling rundt reinstallering av OS der bruker har glemt passord har jeg gitt opp og derfor spør jeg folkene her.

Først prøvde jeg å reinstallere OS X Mavericks fra scratch og det ente uten vellyket resultat.
Det andre jeg prøvde var å formatere disken i OS X-Diskverktøy, der hadde jeg problemer pga disken hadde en partisjon.
Jeg fikk tilslutt sletta partisjonen, men fikk problem med sletting av hele disken.
Feilmeldingen tyder: Sletting av disk mislyktes
Sletting av disk mislyktes med feilen:

Kunne ikke deaktivere disk

Tilslutt valgte jeg å formatere disken med følgene format:
Mac OS Extended (Journalført, kryptert)
Når jeg hadde gjort dette fikk jeg endelig til å formatere hele disken, men når jeg prøvde å reinstallere, etter jeg hadde lagt inn Apple-ID og alt det fikk jeg om en mld om at tjenesten ikke er tiljengelig, dette var ca 10 på morgnen.
Og før jeg dro hjem som var klokka 16:00 var samme feil.

Dette er den andre dagen jeg holder på med denne Mac`en og jeg holder på å klikke.
Er det noen som kan hjelpe meg?
Tusen takk for svar på forhånd!
medlem i 141 måneder
 

Re: MacBook Pro feil under reinstallering.

Innleggav jerry.c.bush » tir 21.10.2014 19:35

Er det rart man har fagfolk? :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: MacBook Pro feil under reinstallering.

Innleggav theunknown523 » tir 21.10.2014 19:41

Nå er jeg 100% Windows fan, og dette er første gang jeg går så "dypt" med OS X :P
Eneste jeg liker med OS X er selve systemet, men det er et ******* å jobbe med...
Kunne du hjulpet meg?
Skal egentlig ha den ferdig til torsdag :\
medlem i 141 måneder
 

Re: MacBook Pro feil under reinstallering.

Innleggav Helge Hafstad » tir 21.10.2014 23:01

Disken må uansett være formattert som Mac OS Extended (journalført). Går ut fra at du har brukt programmet «Diskverktøy», der dette er førstevalget. Rydd ev opp med å velge kun 1 partisjon.

Kan ikke helt forstå at du ikke har kunnet google deg i mål her. Det skal absolutt kunne gå, men det er kanskje enklere for oss som klarer å «lese» treffene...:-)

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: MacBook Pro feil under reinstallering.

Innleggav theunknown523 » ons 22.10.2014 14:33

Jeg har prøvd å kunne google om det og feilene jeg får opp.
Men jeg har formatert disken til vanlig format.
Men jeg får ikke sletta partisjonen, og når jeg skal reinstallere OS X for jeg opp en feil til.
medlem i 141 måneder
 

Re: MacBook Pro feil under reinstallering.

Innleggav T.B.Hansen » ons 22.10.2014 16:06

Trådstarter burde kanskje ha søkt/spurt kyndige folk før han slettet kundens harddisk. Vi får håpe at Mac-eieren har solid backup.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: MacBook Pro feil under reinstallering.

Innleggav Helge Hafstad » ons 22.10.2014 20:31

Men jeg får ikke sletta partisjonen, og når jeg skal reinstallere OS X for jeg opp en feil til.


I Diskverktøy markerer du riktig disk i sidepanelet og velger fanen «Partisjoner», deretter «1 partisjon» under «Partisjonslayout». Nedenfor partisjoner klikker du på knappen «Valg» og sjekker at det er haket av for «GUID-partisjonstabell».

Diskverktøy må du kjøre fra en annen Mac, en installasjons-DVD (eller USB-penn) eller fra Recovery-modus. Disken kan være koblet til via USB, FireWire eller FireWire i disk-modus. Det siste medfører at disken står i originalmaskinen, du starter denne med T-tasten nede (et FireWire-symbol viser på skjermen) og kobler så til samme maskin til en annen Mac. Problemdisken skal da dukke opp på den andre Mac'en. Ser du den ikke så start Diskverktøy og se etter den der.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]