Kalender

Kalender

Innleggav thoberge » fre 07.11.2014 21:16

Hei!

Jeg og samboer abonnerer på hver vår private kalender som vi da har delt med hverandre. Fram til nå nylig har det plinget hvis samboer har lagt inn noe nytt i kalenderen hvor jeg så har måttet trykke "ok" eller "godta".

Dette har nå blitt borte og det er litt irriterende da jeg ikke vet om det er lagt til noe nytt uten å måtte spørre hver dag.

Forslag til løsning?
medlem i 142 måneder
 

Re: Kalender

Innleggav meridian1979 » søn 09.11.2014 10:20

Jeg og sambo har nesten samme opplegg, med den forskjellen at vi kun har én felles kalender.

Jeg ville forsøkt å skru av kalender i iCloud, for så å skru på igjen. Virker som om det er der problemet ligger, at iCloud ikke oppdaterer kalenderhendelser.
medlem i 176 måneder
 

Re: Kalender

Innleggav thoberge » ons 12.11.2014 0:50

Mulig jeg forklarte meg litt knotete, men jeg ser alle hendelser som blir lagt til men beskjeden om at det har blitt lagt til noe nytt mangler. Altså selve varslingen om en ny hendelse.
medlem i 142 måneder
 

Re: Kalender

Innleggav meridian1979 » ons 12.11.2014 8:55

Ok. Men jeg ville gjort det på samme måte. Skru av og på, begge 2.
medlem i 176 måneder
 

Re: Kalender

Innleggav thoberge » ons 12.11.2014 12:19

Nå har jeg prøvd, men uten positivt resultat.

Har funnet ut at hvis sambo sletter en hendelse jeg har laget, da får jeg varsel, og jeg må trykke "ok" på dette. Men det er også det eneste varselet jeg får. :-(
medlem i 142 måneder
 

Re: Kalender

Innleggav thoberge » søn 16.11.2014 20:02

Noen flere forslag eller?
medlem i 142 måneder
 

Re: Kalender

Innleggav Sima » søn 16.11.2014 21:26

Har du sjekket innstillingene i Kalender - Varslinger? To bokser nederst kan hukes av, men de skal ikke være huket av for å få varslinger og invitasjoner fra delte kalendere.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Re: Kalender

Innleggav Sima » man 17.11.2014 14:28

Nei... var ikke klar over at du kun brukte iOS-enheter. Min post gjaldt Kalender i OSX, beklager.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron