Application suppert mappen er på 40gb, men hvor er filene?

Application suppert mappen er på 40gb, men hvor er filene?

Innleggav Dag N » man 10.11.2014 19:58

Mappen under Bruker->Bibliotek->Application support er på 40gb. Når jeg viser info på alle mappene kommer jeg kun opp i 3gb. Hvor er de andre 37gb? Etter oppdatering til 10.10 har hardisken min blitt stappfull... Noen som kan hjelpe?
medlem i 209 måneder
 

Re: Application suppert mappen er på 40gb, men hvor er filen

Innleggav Helge Hafstad » man 10.11.2014 22:14

Last ned CleanMyMac 2. Ble positivt overrasket over oppryddingen den gjorde hos meg og du får også sjans til å se hva den finner før du sletter. Kan prøves ut og lar deg slette 500 MB før du registrerer den.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Application suppert mappen er på 40gb, men hvor er filen

Innleggav Dag N » tir 11.11.2014 0:26

Kjørt Clean My Mac nå, men den fjernet ikke problemet med Application support mappen. Fremdeles 40gb der...
medlem i 209 måneder
 

Re: Application suppert mappen er på 40gb, men hvor er filen

Innleggav Gutten i Røyken » tir 11.11.2014 1:34

Såvidt meg bekjent er CleanMyMac et svindel & bedrag program, bare ta et raskt søk. Man trenger ikke noe ekstra programvare for å slette filer, ikke engang på en windows basert maskin. Ikke la dere lure av slikt!
medlem i 126 måneder
 

Re: Application suppert mappen er på 40gb, men hvor er filen

Innleggav LCD » tir 11.11.2014 5:40

Hei

"Såvidt meg bekjent er CleanMyMac et svindel & bedrag program"

Nå tar du litt hardt i........og muligens uttaler deg om noe som du tror og ikke vet
Clean My Mac er en seriøs App og kommer fra et seriøst firma og er samme firma som lager Gemini appen blant annet
Jeg har brukt Clean My Mac i mange år på en haug av maskiner uten noe plunder og den gjør det den skal og lover
Når det kommer til nytten av alle typer småapper og funksjoner som blir laget/utgitt er det en annen historie
I de fleste tilfeller kan man gjøre tingene manuelt selv med litt jobb og tid om man ønsker og er litt inni det

http://macpaw.com/

http://macpaw.com/support/cleanmymac/co ... medium=app

Her kan du også se et par eksempler på hvor mye skrot du eventuelt lar ligge tilbake på maskin om du kun bare sletter hovedappen ved bare å legge den i søplekassa for sletting
Et klipp fra "Clean My Mac" sin funksjon for sletting av App

http://bildr.no/view/1375714

Bilde
medlem i 148 måneder
 

Re: Application suppert mappen er på 40gb, men hvor er filen

Innleggav Gutten i Røyken » tir 11.11.2014 18:03

:-! ... Jo, enig der. Kanskje ikke helt svindel & bedrag, men et unødig program. Betale for å slette smårusk, nei takk!
medlem i 126 måneder
 

Re: Application suppert mappen er på 40gb, men hvor er filen

Innleggav Helge Hafstad » tir 11.11.2014 18:51

Her i heimen ble vi kvitt ca 24 GB på 2 bærbare ved et enkelt scan. Lisens for programmet til 2 maskiner kostet 520 kr. Jeg hadde i hvertfall ikke klart å lete fram så mye data til den prisen.

Det hadde forresten vært artig å sett hvor mye «smårusk» programmet fant for deg ved en gjennomgang?

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Application suppert mappen er på 40gb, men hvor er filen

Innleggav EinarJ » tir 11.11.2014 18:53

Kjør dette i Terminal, så får du listet ut hvor mye hver undermappe bruker (både skjulte og ikke skjulte mapper):

Kode: Merk alt
du -sch Library/Application\ Support/{.[!.]*,*}


Akkurat den globben på slutten der fikk jeg herifra: http://askubuntu.com/questions/356902/why-doesnt-this-show-the-hidden-files-folders

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Application suppert mappen er på 40gb, men hvor er filen

Innleggav Dag N » tir 11.11.2014 20:33

Kjørte koden i Terminal, men fikk bare dette:
du: Library/Application Support/*: No such file or directory
0B total

Noen ide?
medlem i 209 måneder
 

Re: Application suppert mappen er på 40gb, men hvor er filen

Innleggav Gutten i Røyken » tir 11.11.2014 20:50

Jeg skjønner ikke hvordan det i det hele tatt går an. Nesten som å si, "hele leiligheten min er så full av søppel at jeg knapt kommer meg inn, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få ut søpla. Hjelp!". Til syvende sist er problemet bruker relatert, ser for at trådstarter er av typen med 10 millioner ikoner på skrivebordet, masse programmer som han ikke engang vet hva er, bilder- og musikk-filer spredt stort sett overalt på maskinen.

Jeg selv har en relativt liten lagrings enhet på 128GB, klarer meg fint selv om jeg laster ned en god del av filmer og musikk, programmer, etc. Aldri opplevd noe slikt som, "jeg har ingenting på maskinen, allikevel mangler jeg 120GB".
medlem i 126 måneder
 

Re: Application suppert mappen er på 40gb, men hvor er filen

Innleggav Dag N » tir 11.11.2014 22:08

Gutten i Røyken: Jeg bruker min mac i arbeid og har gjort det i snart 20 år, så ikke gidd å kast ut slik dritt i denne sammenhengen! Takk! Problemet har dukket opp etter overgang til 10.10.


Problemet løst. Det lå 38gb i MobileSync under Application support. Disse var skjult. Det er backup av iphone.
medlem i 209 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]