Hvordan får jeg fjernet claimprizenow.com viruset på min Mac

Hvordan får jeg fjernet claimprizenow.com viruset på min Mac

Innleggav Peter Holsback » tir 11.11.2014 21:50

Finner bare masse virusprogrammer til PC på google. Noen som vet hvordan jeg får kvittet meg med denne snusket? Har lastet ned Dr Mac LITE, men den tok det ikke. Ser ut til at jeg sliter med å laste ned og installere enkelte andre virusprogrammer også. Mulig viruset står bak dette også..

Veldig takknemlig for hjelp!!
medlem i 113 måneder
 

Re: Hvordan får jeg fjernet claimprizenow.com viruset på min

Innleggav Dennisaa » tir 11.11.2014 23:30

claimprizenow.com er ikke direkte et virus, men en del av en tilleggsfunksjon du har lagt til på Chrome.

Se f.eks. denne forklaringen for informasjon, men kort fortalt så må du slå av tilhørende plugin, f.eks. dimmefunksjon for youtube etc.

Remove Congratulations-you-won.claimprizenow.com from Google Chrome
•Remove Congratulations-you-won.claimprizenow.com extensions from Google Chrome.
•Click the Chrome menu button on the browser toolbar, select “Tools” and then click on “Extensions”.
•In the “Extensions” tab, remove (by clicking on the Recycle Bin) the “Proxy Tool, PortaldoSites Toolbar, Yontoo, BrowserProtect” and any other unknown extensions from Google Chrome.
•Set Google Chrome default search engine from Congratulations-you-won.claimprizenow.com to Google.
•Click the Chrome menu button, then select “Settings” and click on “Manage search engines” in the Search section.
•In the Search Engines dialog that appears, select “Google” and click the “Make Default” button that appears in the row.
•Search for Congratulations-you-won.claimprizenow.com in the Search Engines list, and click the X button that appears at the end of the row.
•Change Google Chrome homepage from Congratulations-you-won.claimprizenow.com to its default.Click the Chrome menu button, then select Settings and click on “One the New Tab page” in the “On Startup” section.
medlem i 198 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]