Problemer med sortering etter oppdatering av Yosemite..

Problemer med sortering etter oppdatering av Yosemite..

Innleggav bartmac » ons 14.01.2015 22:09

Hei folkens,

Har prøvd å søke men ikke klart å finne noe.

Ihvertfall, her er problemet mitt.

Jeg sorterer filene mine etter "sist åpnet", rett og slett for å lett kunne finne de jeg sist jobbet med. Etter at jeg oppdaterte til Yosemite har det blitt noe rart med sortering av filer i Finder. Hver gang jeg merker (trykker en gang) på en fil, endrer den seg og blir plutselig sortert under "2001", mens alle de gamle filene ligger under "2014".
Før sorterte den jo på både siste 7 dager, idag og lignende. Dette skjer hovedsakelig i alle nye mapper, men i de mappene der alle filene er fra "idag" så skjer det ikke.

Noen som har noe tips om hva som kan ha skjedd og som kan gjøres for å få fikset dette?
medlem i 207 måneder
 

Re: Problemer med sortering etter oppdatering av Yosemite..

Innleggav ggt667 » ons 21.01.2015 17:20

Noen av visningene har ikke sortering husker ikke når sortering opphører, prøv med CMD + 1 - 4, jeg pleier selv å bruke CMD + 2, har du sjekket denne sorteringsknappen?http://bildr.no/thumb/U1pHN1F5.jpeg

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Problemer med sortering etter oppdatering av Yosemite..

Innleggav bartmac » tor 22.01.2015 16:03

Takk for svar, pleier å bruke den visningen som kommer med CMD + 3.


Det er akkurat den sorteringsknappen jeg bruker og velger da "Dato sist åpnet", men hvis jeg da bare merker filen så havner den ofte i bunn av sorteringen under en knapp/fane som plutselig heter "2001".
medlem i 207 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]