Fjerne Flickr-konto fra Aperture

Fjerne Flickr-konto fra Aperture

Innleggav el-nico » søn 01.02.2015 17:04

Hei.
I påvente av Photos har jeg begynt å rydde opp i Aperture.
Jeg har en Flickr-konto i Aperture (Preferences -> Accounts). Og jeg har vel aldri vært noen stor fan av å bruke Aperture til dette. Mye rot, mye tull med min Flickr-konto. Bilder blir borte, bilder dukker opp to-tre og fire ganger ved siden av hverandre, eller med info "Bildet tatt 14. mars 1925". Senest forsvant syv bilder lastet opp over tre dager. De ligger der de skal i Aperture, ingen forandring gjort, men slettet fra Flickr de ble ...

Jeg vil fra og med i dag heller laste opp bilder via http://www.flickr.com/photos/upload/

For da lagres de i Flickr, ikke sant? Da blir bildene totalt uberørt av hva Aperture/Photos evt bestemmer seg for å gjøre?

Mine spørsmål: Hvis jeg nå trykker på minustegnet i Aperture -> Preferences -> Accounts og min Flickr-konto fjernes fra Aperture ... forsvinner da bildene på Flickr, de jeg har brukt Aperture til å laste opp?
Er det en enkel måte å "flytte" mine bilder til Flickr uten å miste alle statistikker, likes, kommentarer m.m.m?

På forhånd takk for svar.

Edit: Det lot seg gjøre. Til de som er i samme situasjon. Jeg de-aktiverte sync/flickr-konto først, så slettet jeg den fra Aperture. Bildene er fremdeles i Aperture, og de er fremdeles i Flickr.
Edit 2: Jeg tror det essensielle her er å de-aktivere først. Så slette.

Så vet dere :)
medlem i 177 måneder
 

Re: Fjerne Flickr-konto fra Aperture

Innleggav Nikolay » man 11.05.2015 17:35

svarer på denne for å få den bort fra ubesvarte-listen, da det er løst. :)

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere