LinkedIn henter adresser fra Thunderbird??

LinkedIn henter adresser fra Thunderbird??

Innleggav knottulf » tor 12.02.2015 11:23

Noen andre som oppdager at LinkedIn, åpna i Firefox, henter epostadresser fra Thunderbird, og så foreslår dem som mulige kontakter i linkedin?
Jeg er nesten 100% sikker på at det skjer, men har en ide om at slikt ikke skulle være lov på en mac, og det gir meg en dårlig følelse at det likevel tydeligvis skjer.
Linkedin kan også muligens ha blitt åpna i en annen nettleser - safari, chrome eller opera.

Jeg har osx 10.9.5, firefox 35.0.1, thunderbird 31.4.0
medlem i 216 måneder
 

Re: LinkedIn henter adresser fra Thunderbird??

Innleggav el-nico » tor 12.02.2015 17:31

Jeg bruker kun Safari og Mail (Thunderbird er konge, forøvrig ;), mine adresser ligger i Kontakter.

Jeg sier alltid "NEI" når Linkedin vil ha mine adresser for å knytte kontakter i deres system.
Alltid.
Like fordømt dukker det opp forslag om mulige kontakter som umulig kan komme fra andre steder enn mine kontakter/adresser. Det være seg mennesker med totalt forskjellig arbeid/interesser enn meg, uten noen form for link, annet enn at jeg har deres adresse i mitt system.
Så jeg skriver "ja" på ditt innledende spørsmål, men for meg gjelder det Safari/Mail/Kontakter.
medlem i 177 måneder
 

Re: LinkedIn henter adresser fra Thunderbird??

Innleggav knottulf » fre 13.02.2015 10:41

Takk, det er altså ikke bare meg, og ikke bare Thunderbird.

Jeg er mindre overraska over at Kontakter bli tappa av linkedin enn at thunderbird sin frittstående adressebok/epost tappes. Kontakter er tross alt mer integrert i systemet. Men det burde likevel ikke skje der heller. Det betyr jo at nettsteder på en lovlig måte (akseptert av Apple) kan lese informasjon fra brukerens konto på hans egen maskin!

Er det noen som har en ide om hvordan de gjør det, og hvordan en evt. kan stoppe det?

Skjer det samme på linux?
medlem i 216 måneder
 

Re: LinkedIn henter adresser fra Thunderbird??

Innleggav el-nico » tir 24.03.2015 19:27

Har forøvrig en annen opplevelse ala dette.
Fikk en mail akkurat nå.
Jeg har min musikk lokalt på maskin og i skyen. 40 GB. Jeg bruker iTunes Match.
Jeg har en særdeles konservativ musikksmak, og de aller, aller fleste vil nok si den er kjedelig. Det finnes ingenting i mitt bibliotek som kan minne om "moderne"/RnB/puppedame/boyband-søppel.
I helgen slo jeg ut håret, delvis for å tilfredsstille gjestene.
Via min nye Spotify-konto fikk blåtannhøytaleren kjørt seg HARDT og LENGE med Prodigy!
Smack my bitch up, baby!
Jeg brukte Spotify-app på min MBP.
Jeg har ikke Prodigy i mitt iTunesbibliotek, ei heller har jeg noensinne hatt det, og ikke har jeg, eller har hatt, noe som kan minne om Prodigy. Jeg hører aldri på Prodigy.

Akkurat nå fikk jeg en mail fra iTunes som minner meg om at Prodigy har et nytt album, og jeg kan lytte til det helt gratis.

Det kan ikke være tilfeldig.
medlem i 177 måneder
 

Re: LinkedIn henter adresser fra Thunderbird??

Innleggav knottulf » tir 24.03.2015 23:04

Har fått en ny ide som kanskje er mer sannsynlig enn at LinkedIn leser filer på harddisken min. På iphonen min logger mailprogrammet inn til to forskjellige epostkontoer. Epostadresser blir da tilgjengelige for nettleseren (Safari) på mobilen, og slik høster kanskje linkedin adresser. Kan ikke huske at jeg har vært inne på linkedin på mobilen noen gang, men det er jo mulig...

Er det noen som kikker meg over skuldra? :-!
medlem i 216 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]