automatisk nedlastning i Safari

automatisk nedlastning i Safari

Innleggav oolse » lør 16.05.2015 12:54

Hvordan hindre automatisk nedlasting i Safari?
Om jeg åpner et søk som er i pdf, doc, med mer, kommer det automatisk en kopi/fil i nedlastninger. Som jeg må slette manuelt etterpå. Åpner seg også i acrobat reader, word etc, som det jo skal gjøre. Men vil at det skal holde kun med det.

Har siste versjon av Safari og yosemite, med alle oppdateringer
medlem i 163 måneder
 

Re: automatisk nedlastning i Safari

Innleggav budbringeren » tor 04.06.2015 0:12

Hei, hvis jeg forstår rett så velger du å se et pdf dokument i safari og istedet for at det åpnes i safari, så laster det automatisk ned filen? Dette problemet hadde jeg for lenge siden i tidligere OS. Lurer på om det var snow leopard. Da fantes det en safari plugin som fikset problemet. Men i nyere OS er jo ikke dette et problem. Så jeg lurer, hvilket OS bruker du?

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: automatisk nedlastning i Safari

Innleggav lazyjacket » tor 04.06.2015 6:31

Han skriver at han har siste versjon av yosemite og safari.
medlem i 133 måneder
 

Re: automatisk nedlastning i Safari

Innleggav Ove » tor 04.06.2015 11:33

Bruk Safari-menyen øverst til venstre (til høyre for eple-symbolet): > Valg > Generelt. Nederst er det mulighet for å slå av og på dette:
Åpne «sikre» filer etter nedlasting
«Sikre» filer inkluderer filmer, bilder, lyder, PDF- og tekstdokumenter og arkiver.

Denne har jeg alltid av. Jeg laster ned mange slags filer hver dag, men det er jo for å lese dem når det passer meg. Mange regner det også som en sikkerhetsrisiko å ha denne funksjonen på.

Nå åpner PDF'er seg automatisk i Safari, og vil jeg laste ned kan jeg velge "Eksporter som PDF" i Arkiv-menyen (hvis jeg ikke allerede før det har valgt "Last ned koplet fil" v.h.a. museklikk, da blir filen ikke åpnet i Safari, og heller ikke åpnet på maskinen før jeg leter den fram i Nedlastinger-mappen).
medlem i 230 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]