Flere brukere bilder

Flere brukere bilder

Innleggav calsen » ons 20.05.2015 21:46

Bilder må være tidenes dårligste navn på ett program. Googlesøking er jo helt fånyttes og poster derfor her.
Foreløpig tenker jeg at dette må være det værste jeg har sett fra Apple, men jeg skal gi det en sjanse.

Lurer på om noen har funnet en løsning på felles bilder for flere brukere? I iPhoto var bare å legge bildene i en delt mappe med åpne rettigheter og det fungerte fint.
Får ikke dette til med Bilder.
Prøver å åpne Bilder hos bruker 2 og koble det opp mot det delte biblioteket som jeg hentet bildene fra hos bruker 1, men det går ikke.
Forslag mottas med stor takk!

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 


Re: Flere brukere bilder

Innleggav el-nico » fre 22.05.2015 22:33

calsen skrev:Bilder må være tidenes dårligste navn på ett program. Googlesøking er jo helt fånyttes og poster derfor her.


:) Akkurat den setningen der er jeg helt enig i. Jeg vet ikke hvor mange millioner sider jeg har fått opp med bilder av epler når jeg har forsøkt å finne svar på mine spørsmål om Bilder.

Men selve programmet har jeg begynt å like veldig godt.
Jeg bruker Smarte mapper og Nøkkelord for alt det er verdt. Jeg finner bilder, jeg får delt bilder, jeg har det jeg vil tilgjengelig på alle mine enheter, og også på alle maskiner jeg logger meg på.
Redigeringsfunksjonene Bilder tilbyr er mer enn nok for hverdagsbilder/feriebilder, men jeg tyr fremdeles til Aperture/Tonality/Pixelmator for "skikkelig" redigering.
Ikke akkurat et svar på spørsmål stilt opprinnelig i denne tråden, men jeg óg ville lufte min frustrasjon for valg av navn.
Problemer med Bilder? Lykke til med å Google ;)
medlem i 178 måneder
 

Re: Flere brukere bilder

Innleggav calsen » ons 27.05.2015 20:33

Takker for gode linker Morse!

Vedr navnet så tenker jeg resten av verden sliter mer, søk på en frase du lurer på + "Photos" el-nico.. :rolls eyes:

Edit:
Linkene viser til sync mellom flere macer, ikke brukere, via iCloud.. Jeg har >160Gb med bilder og det blir litt kostbart..

Det florerer nå av tråder med samme tema, se:
https://discussions.apple.com/thread/69 ... 0&tstart=0

Konklusjonen er å gå tilbake til iPhoto i påvente av bedre løsninger fra Apple.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]