Æ og Ø i Mail.

Æ og Ø i Mail.

Innleggav Mycro » fre 19.06.2015 10:10

Har i noen uker nå fått eposter hvor æ og ø er erstattet med ¿ og ,
Dette gjelder ikke alle eposter, men bare noen. Bokstaven Å kommer helt fint frem.
Når jeg sjekker samme epostene på mobil eller webmail, så er de riktige. Det er kun i Mail programmet de kommer frem slik.
medlem i 205 måneder
 

Re: Æ og Ø i Mail.

Innleggav Tarkus » lør 20.06.2015 0:56

Takk for at du delte dette med oss.

:bitchin: :-D

Skriv gjerne hvordan du fikk til dette, da det kanskje er flere som vil ha det samme.

:)

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Æ og Ø i Mail.

Innleggav Mycro » lør 20.06.2015 12:09

Dette var en enkel måte å fjerne ubesvarte tråder på. Takk for all hjelpen din.

Har brukt mye energi på å få dette til, men klarer neppe å gjennskape det sånn uten videre. Nå er jeg mere ute etter å finne en løsning på hvorfor det har oppstått og hvordan jeg kan bli kvitt det igjen.
medlem i 205 måneder
 

Re: Æ og Ø i Mail.

Innleggav tiddylicious » lør 20.06.2015 12:30

Hei,

Mistenker at du kanskje har valgt en font i mail.app som ikke har tegnene Æ, Ø og Å. Kan du sjekke dette på innstillinger?

F. eks:
Message list font: System Font regular 12
Message font: Helvetica 12
Fixed-width font: Menlo regular 11

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: Æ og Ø i Mail.

Innleggav Mycro » lør 20.06.2015 16:24

De fontene står oppført der som standard. Dette gjelder jo heller ikke alle mailer.
Å er alltid riktig. Det er bare Æ og Ø som krøller seg i noen av epostene. :-/

Jeg har f.eks 3 forskjellige kontoer i Mailprogrammet, men det er bare på den ene som dette kommer inn på. Og som sagt, ikke på alle epostene.
medlem i 205 måneder
 

Re: Æ og Ø i Mail.

Innleggav Grubasek » lør 20.06.2015 18:53

Det er en mulighet for at feilen ligger på avsenders side. Jeg har opplevd dette fra enkelte avsendere. Kanskje du skulle sjekke det med avsenderen siden det bare er enkelte eposter som har denne feilen?

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Æ og Ø i Mail.

Innleggav Mycro » lør 20.06.2015 19:16

Har vært inne på tanken der også, men siden epostene er riktig på webmailen og mobilen så er nok problemet maskinen min. Må ha skjedd under en automatisk oppdatering e.l. for jeg har ikke endret noe selv.
medlem i 205 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]