Overføre bilder fra disk til ny MacBook

Overføre bilder fra disk til ny MacBook

Innleggav HelpMe » tor 09.07.2015 17:40

Hei! Noen av dere flinke mennesker som klarer å finne ut hva som går galt her? Har lagt fra meg min gamle Macbook Pro og kjøpt en ny! Vil da overføre de gamle bildene mine til den nye :-) Har fått hjelp med å legge bildene over på en disk og fikk beskjed om å bare sette den inn i den nye og dra over bildene, men dette skulle ikke bli så enkelt.

Klarer ikke å åpne selve mappen "Pictures", men jeg dro den over på skrivebordet uansett der den nå er blitt til iPhoto Library. Den sier at bildene allerede er overført til Bilder. Trykker da inn på Bilder og jeg ser at alt er overført, MEN de kan ikke vises/åpnes..alt er blankt.. trykket på en video i bildebiblioteket også for å teste, og det var samme greia at filen ikke er funnet... Legger ved bilder av det jeg har skrevet om her..

Bilde
Bilde

Bilde
Bilde
Bilde
medlem i 104 måneder
 

Re: Overføre bilder fra disk til ny MacBook

Innleggav Helge Hafstad » tor 09.07.2015 21:03

Du har ikke valgt noen «standard» måte å gjøre dette på, så den hjelpen du har fått har egentlig bare gitt deg flere problemer.

Forutsatt at du har de originale bildene i iPhoto på din gamle MBP så ville jeg startet den i diskmodus og koblet den opp mot din nye maskin. Åpne så Bilder-programmet med Alt-tasten inne, du kan da velge hvilket bibliotek som skal åpnes. Velg iPhoto Libray på din gamle MBP og Bilder vil opprette et nytt basert på dette på din nye maskin.

Får du til dette så kan du kaste de øvrige bibliotekene som ikke har noe innhold.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Overføre bilder fra disk til ny MacBook

Innleggav HelpMe » lør 29.08.2015 21:37

Takk for svar. Har ikke min gamle Macbook lengre. Derfor jeg kjøpte ny fordi den andre tok kvelden.. Så jeg sliter fortsatt med dette bilde-greiene... Men får gjerne ta en tur bort til eplehuset, hvis ingen andre også har noen tips før mandagen igjen :P
medlem i 104 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]