Bilde-streaming og bilde-backup

Bilde-streaming og bilde-backup

Innleggav scottoiler » tor 09.07.2015 21:53

Ønsker forslag til oppsett av bilde-streaming og bilde-backup til opphavet (iphone og Mac). Kanskje en miks av icloud bildestream (gratis) og dropbox (betalt) er en bra duo. Forslag til oppsett mottas med takk :-)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Bilde-streaming og bilde-backup

Innleggav teknoguiden » fre 10.07.2015 12:15

Det mest sømløse blir vel iCloud bildebibliotek. 8 kroner måneden for 20 gb som synces mellom mac og iphone. Blir ikke 100 % backup da det er en syncetjeneste, men du er vel relativt trygg hvis du lagrer filene lokalt i full størrelse på macen.

Har du Get bredbånd? Isåfall kan du kombinere Get sky (følger med bredbåndsabb.) med iCloud bildestrøm eller iCloud bildebibliotek for sync + backup.

Hvis dere ikke har noe mot å dele data med Google er Google bilder et alternativ. Da må bildene håndteres via safari på macen, men ellers fungerer det bra.

Mitt oppsett:
Bildebiblioteket på en ekstern harddisk syncet med iCloud bildebibliotek og backup av den eksterne harddisken med Get sky. Dersom harddisken krasjer kan jeg laste ned bildene fra iCloud. Dersom dette mot formodning går galt har jeg Get sky i bakhånd. Dersom begge deler feiler er jeg i trøbbel ;)
medlem i 142 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere