bilder borte! Hjelp, iphoto og bilder prog

bilder borte! Hjelp, iphoto og bilder prog

Innleggav OddJarle_ » fre 07.08.2015 1:24

Det kom opp et spørsmål om jeg ville bruke bilder isteden for iphoto, dette ble valgt og nå ser jeg at alle bilder tilbake til april er borte.... hjelp!

Jeg har time capsule og tenkte tilbakestille med denne. Det er ikke forsøkt før men forsøkte nå. Når jeg forsøkte å tilbakestille bilder mappe til ca en uke siden når jeg tror bildene fortsatt var der, men jeg får melding om at det ikke er plass. Når jeg nå har sett etter muligheter for gjøre plass og ser nå at det ligger 3 filer -bilder bibliotek- - bilder bibliotek 2- og -iphoto bibliotek- i finder. 234GB til 243GB på disse. og jeg tenker jo at jeg ikke trenger å ha alle på MAC1. så tenkte flytte en av disse til timecapsulen.. men det ser ikke ut til å være mulig, kun legge den i papirkurven..

Hva kan jeg gjøre for å hente ut bildene eller for å se om bildene ligger i backupen på timecapsulen? Jeg tenkte også på importere frA TC men ser ikke at det går heller..

Flott meg hjelp her, da det er mye som er tapt om jeg ikke får dette opp å gå igjen..

hilsen Odd Jarle
medlem i 104 måneder
 

Re: bilder borte! Hjelp, iphoto og bilder prog

Innleggav Helge Hafstad » fre 07.08.2015 13:20

Vær obs på at selv om du ser flere biblioteker så tar de ikke derav plass for det antall du ser. Ved oppgradering skal du ordinært ha 2 biblioteker, et for iPhoto og et for Bilder. Men dette er egentlig samme biblioteket. Når du åpner Bilder med Alt-tast nede så kan du velge hvilket bibliotek du vil åpne. Prøv det først for å se om du likevel har det du tror er borte.

I motsatt fall ville jeg kopiert ut alle de du har og deretter gjenopprettet fra backup. Når du har fått det inn slik det skal være kan du ev kaste de du kopierte ut.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere