Hjelp til backup av Final Cut bibliotek

Hjelp til backup av Final Cut bibliotek

Innleggav Sorry » ons 30.03.2016 21:17

Jeg forsøker å lage en vanntett løsning for mitt stadig voksende FCPX bibliotek. Når jeg importerer setter jeg til "Create optimized media" noe som gir enorme filer. Dette er praktisk når jeg redigerer, men er jo egentlig totalt unødvendig å lagre for senere. Dersom jeg skal rette på noe på et gammel prosjekt, kan jeg jo bare create optimized media på nytt og derfor unødvendig å lagre i en backup? Tenkte å ha et bibliotek med optimized media med pågående prosjekter, for så å overføre alt til et backupbibliotek uten dette når jeg er ferdig. Er det andre som har gjort dette på samme måte?
medlem i 171 måneder
 

Re: Hjelp til backup av Final Cut bibliotek

Innleggav ggt667 » ons 30.03.2016 21:45

Kjører alt av media filer på o3x https://openzfsonosx.org med RAIDZ2 har et oppsett med 8x 4 TB disker og ett media pool; på 24 TB.

Jeg vet ikke hvor stort hvert prosjekt er hos deg. Men 40GB er ferdig komprimert m4v i bluray kvalitet og ikke en kvalitet det er greit å redigere i; dersom broadcastkvalitet er greia.

Hvilken kilde benytter du?

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Hjelp til backup av Final Cut bibliotek

Innleggav Sorry » ons 30.03.2016 23:58

Dette er ikke profesjonell bruk..

Bruker Sony a6000 med 24mm linse, GoPro og noe iPhone 6S. Ønsket er best mulig kvalitet på korte filmer. Biblioteket er pt 3,2 TB der 90% av plassen er til "optimized media".
medlem i 171 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron