Bilder borte etter oppdatering til el capitan!

Bilder borte etter oppdatering til el capitan!

Innleggav Mariushau » lør 30.07.2016 11:41

I I photo får jeg opp preview av alle bildene mine men noen vil ikke åpnes. Får opp denne mld; Handlingen kunne ikke fullføres. (OSStatus-feil -54)

Jeg kan ikke tenke meg at jeg har slettet orginal filene, dette ble et problem etter oppdatering. Finnes det et håp om å finne filene igjen?


Takk for svar!
medlem i 92 måneder
 

Re: Bilder borte etter oppdatering til el capitan!

Innleggav teknoguiden » lør 30.07.2016 16:42

Hei!

Har du Time Machine? Isåfall kan du restore bildebiblioteket fra et tidspunkt før det ga feilmelding.

Har du ikke Time Machine?

1. Prøv å reparere bilbebiblioteket (NB! Ta BACKUP av biblioteket først!):
Hold nede command og alt-knappen mens du starter iPhoto. Velg reparer permissions/rettigheter. Hvis det ikke funker, prøv igjen, men denne gangen velg reparer database. No luck? Prøv igjen, denne gangen velger du bygg database på nytt.

Funket det ikke?

2. Denne softwaren sier den kan bygge opp en nytt fungerende bibliotek der den henter ut informasjon fra korrupte biblioteker. Muligens verdt å prøve, ser ut som det er gratis prøveperiode:
https://www.fatcatsoftware.com/iplm/

3. Hvis ikke reparasjon fungerer: Gå til mappen der backupen (fra punkt 1) av bildebiblioteket ditt ligger i finder. Høyreklikk på biblioteket og velg "Vis innholdet i mappen". Se om du finner orginalbildene i undermappene i mappen "masters".
medlem i 142 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere