Koble til skriver på Xp maskin

Koble til skriver på Xp maskin

Innlegg man 08.02.2010 11:02

Hei!
Har nettopp mottatt iMac 27". Har fått mesteparten opp å gå, men trenger hjelp til å koble opp til en skriver (canon IP 4300) som er koblet til min xp maskin, som er en slags server.
Klarer å mappe opp delte kataloger mot denne men får ikke til skriveren. Har ikke prøvd å legge inn drivere til canon på macen, noe som kanskje kan løse problemet mitt.
Noen ideer??
Takk

medlem i 7 måneder

Re: Koble til skriver på Xp maskin

Innlegg man 08.02.2010 12:13

Prøvd Bonjour? http://support.apple.com/downloads/Bonjour_for_Windows

Min printer er koblet til Mac'en, så har ikke samme problem. Men Mener Bonjour har blitt nevnt før som en problemløser :)

--edit, skrivefeil

medlem i 51 måneder

Innlegg man 08.02.2010 13:39

Takker, skal teste det senere i dag

medlem i 7 måneder

Innlegg man 08.02.2010 21:58

HAr fulgt youtube videoen nå men får tilkobling mislyktes etter workgroup når jeg trykker på navnet på pcen som har printeren tilknyttet, dette selv om printer er delt på win pc :-(

medlem i 7 måneder

Innlegg man 08.02.2010 22:49

Last inn Bonjour som mtw beskrev. Funket på 4 pc og 1 mac for meg.
:-)

medlem i 10 måneder

Innlegg man 08.02.2010 23:00

Slet litt med dette hos en av kundene våre, men fant heldigvis en løsning på det.
Det er ikke alltid at MacOS er i stand til å finne maskinen som deler printeren korrekt, og dermed kan du bli nødt til å sette inn URLen til printeren manuelt.

Se på dette :
http://support.apple.com/kb/HT3049

Jeg eksperimenterte med dette selv på jobb hvor jeg testet med å dele ut en Canon IR 2200 kopimaskin delt ut med en Windows 2003 server. Funket alle tiders det.

medlem i 63 måneder

Innlegg tor 18.03.2010 12:19

Hei.

Har et tilleggsspørsmål her.

Jeg sitter med en MacBook Pro som skal kobles til en printer gjennom Windows-maskin. Har gjort dette med en Mac som fungerte på første forsøk, men den andre klarer ikke. Problemet er:
Når jeg er inne på "add printer" der workgroups kommer opp, så dukker det ikke opp noen workgroups. Jeg har gitt maskinen rettigheter og koblet meg direkte opp til serveren den veien, men allikevel dukker det ikke opp noen workgroups jeg kan koble meg til for å få printet.

Jeg skjønner ikke hvorfor.

Mulig litt kronglete forklart, men i korte trekk finner jeg ikke workgroupen jeg skal ha for å koble til printeren.

Håper noen kan hjelpe meg litt raskt, da det er en jobb-maskin som må få koblet opp snarest.

medlem i 30 måneder

Innlegg tor 18.03.2010 12:27

Nephrenka Wrote:Når jeg er inne på "add printer" der workgroups kommer opp, så dukker det ikke opp noen workgroups.
Har du satt workgroup på denne maskinen?
Sys prefs -> Network -> Advanced -> WINS.

medlem i 12 måneder

Innlegg tor 18.03.2010 12:38

Jepp, det er gjort. Ingen forskjell

medlem i 30 måneder

Returner til Annen maskinvare

Hvem er i Forumene

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester