Hvordan åpne .exe-fil på Mac?

Diverse programvare

Hvordan åpne .exe-fil på Mac?

Innleggav Tricky » tir 02.11.2004 22:41

Jeg har en .exe-fil, en film (...nei, det er ikke et virus - har sett filmsnutten hos en kamerat) som jeg gjerne skulle ha åpnet på Macen min.

Finnes det en enkel måte å gjøre dette på? Trenger jeg spesiell programvare, og finnes det noe freeware av slikt slag?

Mvh.
Tricky
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Fantomas » tir 02.11.2004 22:45

.exe er jo ikke noe filmformat da...

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Tricky » tir 02.11.2004 22:51

Ikke et filformat?

Kanskje har jeg ikke nok peiling, men hva gjør jeg da med en fil som jeg har sett på PC, som heter danskIMCC.exe (navnet på filmen), og som ikke lar seg åpne på Macen min?

tricky
medlem i 233 måneder
 

Innleggav simen » tir 02.11.2004 23:02

.exe kan i noen omstendigheter være et "self-extracting archieve", men det som regel et program. Macen kan pakke ut .exe fila om det er en pakkefil (ZipIt fikser det vet jeg), men .exe som i et program kan ikke macen under noen omstendigheter kjøre.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav wisshh » tir 02.11.2004 23:10

.exe (win) er det samme som .app (mac)

tipper jeg :roll:

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav kuuuli » tir 02.11.2004 23:20

jeg postet egentlig svar her, men klarte å trykke feil, så det blei egen post, den heter kan være en film...!

hehe. beklager

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Otsego » tir 02.11.2004 23:24

.exe filer er Windows programmer og det kan være normale lydklipp som er i et program. Det kan være at du snakker om en Flash film ?. Under Mac OS X er det umulig og åpne .exe filer uten at man emulerer en windows maskin. Om .exe filen er noenlunde en .zip fil (ja litt feil sagt da men) altså at .exe filen er en pakkefil går det ann og extracte den. Men dersom .exe filen er et rent program, muligens en flash fil så kan du glemme og åpne den. Eneste unntak er om du installerer Virtual PC 7

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron