Vm-tråden

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

Hvem vinner VM?

England
7
5%
Tyskland
13
10%
Italia
27
21%
Brasil
28
22%
Frankrike
14
11%
Nederland
12
9%
Portugal
3
2%
Argentina
14
11%
Tsjekkia
7
5%
Sverige
5
4%
 
Antall stemmer : 130

Vm-tråden

Innleggav akamond » tor 08.06.2006 12:58

Ja, nå starter Vm i fotball i Tyskland i morgen. Det braker løs allerede 18.00 i morgen der vertsnasjonen Tyskland tar imot Costa Rica.

Skal du følge med på VM?
Hva slags forventninger har du?
Hvem kommer finalen og hvem vinner?
Hvilket lag eller hvem spiller kommer til å utmrerke seg?
Hvem blir toppscorer?

Jeg trur at Frankrike vinner Vm. Jeg har veldig store forventning til vm i år. Jeg trur det blir mer artig enn hva det var i 2002. Jeg trur at Frankrike kommer til finalen der de møter Brasil. Overraskelse laget er jeg litt usikker på men Ghana, Ukraina, Serbia eller Elfenbenkysten kan gjøre det veldig bra. Topscorer blir Henry.
medlem i 223 måneder
 

Innleggav klizz » tor 08.06.2006 13:13

Gleder meg som en unge! Og jeg har stor tro på Norg... kremt

Har desverre ikke så stor tro på Frankrike, har mer tro på Nederland. Van basten gjør en glimrende jobb med laget og jeg tror det holder helt til finalen, hvor de går på et tap mot Brasil.

Har ikke tro på lag som Argentina og Italia i år. Dvs, tror Argentina kaprer bronsen, men det er vell en nedtur for en slik nasjon?

Er stor Arsenal-fan, men jeg må likevel si at jeg ikke har tro på at Henry blir årets målkonge, da jeg selvsagt håper det! Selv om han har scoret en del for laget i det siste, har han alltid slitt med å score i mesterskap. Har mer tro på Adriano. Han spiller på det jeg vil karakterisere som verdens beste lag. Kommer mest sansynlig til finalen og får da flest kamper av sine næmeste konkurrenter.

Når det gjelder overraskelser tror jeg faktisk Sverige vinner sin pulje og at Australia går videre fra puljen sin. Men det er sikkert mange som er uenige med meg på disse tipsene, men det er jo det som er så gøy med slike mesterskap! Det eneste du vet er: Ingen/få får alt rett, et eller flere små nasjoner overrasker og tyskland vinner til slutt... (For dere som er gode på Quotes skjønner dere den med ..tyskland)

Avslutter med to bra fotball-sitater:
Arne Scheie skrev:Nå er det helt avgjørende hvem som har den beste psyken. Ja, og selvsagt den beste keeperen. For ikke å snakke om de beste skytterne. Ja, da skulle vel alt være nevnt. før en straffesparkkonkurranse


Trevor Brooking skrev:Sånn er fotball. Nord-Irland har hatt mange sjanser og ikke scoret, mens England ikke har hatt en eneste sjanse og scoret to.
Sist endret av klizz den tor 08.06.2006 13:26, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav Magnuc » tor 08.06.2006 13:15

Noen som gidder å lage en kalender til iCal med alle kamper, klokkeslett osv? :-!

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Macca » tor 08.06.2006 13:17

Jeg tror for en gangs skyld at England kanskje kan gjøre det så bra som de bør (de pleier jo alltid å skuffe). Jeg er rimelig sikker på at Brasil vinner VM, de fire beste blir uansett Brasil, England, Nederland og Frankrike. Med Portugal, Elfebenskysten, Spania og Italia som mulige utfordrere. Toppscorer blir Didier Drogba (Elfenbenskysten) eller Miroslav Klose (Tyskland). Punktum.
:bitchin:

EDIT: Skrivefeil x2
Sist endret av Macca den fre 09.06.2006 19:22, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav admin » tor 08.06.2006 13:21

Siden jeg befinner meg i England, må jeg vel nesten håpe på at England kommer langt. Her har de ihvertfall svært stor tro på seg selv og stemningen er spesielt høy etter Rooneys mer eller mindre friskmelding.

Gleder meg til en tur på puben på Lørdag - England mot Paraguay :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav nitron » tor 08.06.2006 13:36

klizz skrev: Det eneste du vet er: Ingen/få får alt rett, et eller flere små nasjoner overrasker og tyskland vinner til slutt... (For dere som er gode på Quotes skjønner dere den med ..tyskland)


Yes, var vel den godeste Gary Lineker som sa de berømte ordene, om enn i en litt annen form ;) : «Football is a simple game in which 22 players run around after a ball and in the end Germany always wins»

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav klizz » tor 08.06.2006 13:39

Riktig! Fantastisk ting å si.. Har en hjemmeside jeg har laget og administrerer. Der har jeg lagt inn nærmere 300 fotball-sitat. Fantastisk.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav nitron » tor 08.06.2006 13:41

Det kan man si ja! Hehe.. Og så er du såpass frekk at du ikke legger ut linken? :-P

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Wolfgang » tor 08.06.2006 13:47

iCal med alle kampene finner du her: iCalShare.COM

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Vm-tråden

Innleggav ninja5000 » tor 08.06.2006 14:07

akamond skrev:Skal du følge med på VM?
Hva slags forventninger har du?
Hvem kommer finalen og hvem vinner?
Hvilket lag eller hvem spiller kommer til å utmrerke seg?
Hvem blir toppscorer?


Mine svar fortløpende:

- Overhode ikke.
- Eneste jeg forventer er at media som vanlig driter i alt annet, og tror at alle er interessert i driten, og dermed er det ingenting å lese om og ingenting å se på TV i tiden framover.
- Couldn't care less.
- Wouldn't have a clue.
- Both of the above...

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav klizz » tor 08.06.2006 14:18

nitron skrev:Det kan man si ja! Hehe.. Og så er du såpass frekk at du ikke legger ut linken? :-P


Det er en fotball-side for en 4. divisjonsklubb. På fremsiden kommer det et tilfeldig sitat. Du kan se på det HER..

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav nitron » tor 08.06.2006 14:19

Oh, så kool du er med de engelske uttrykkene! Hihi.. Neida, fra spøk til revolver.. Til og med en fotballelsker som meg kan synes det blir litt vel mye iblant.. Er bare en viss dose med Ivar Hoff og Mini Jacobsen man tåler, tross alt! Særlig synes jeg TV2 overdriver med de utallige fotballsendingene fra hjemlig serie :-! Det er begrenset hvor morro det er å se på 3 tullinger sitte å synse om ditten, datten og middelmådige spillere og lag i timesvis, før OG etter kampene, både på TV2 og TV2 Zebra.. Så du og andre som ikke har så mye til overs for fotball/sport fra før av har min sympati hvertfall ;)

Men når det kommer til Fotball-VM er det noe spesielt med det, arrangeres bare hvert fjerde år, enormt mye prestisje på spill og verdens beste fotballkunstnere er samlet.. Fantastisk underholdning, hvertfall for min del! :-)

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Macca » tor 08.06.2006 15:09

Magnuc skrev:Noen som gidder å lage en kalender til iCal med alle kamper, klokkeslett osv? :-!
Min hjemmelagde:
FotballVM.ics *OPPDATERT med RIKTIG finaletidspunkt (i og med at TV2 oppga feil)*

Kalender med alle kampene i Fotball-VM i Tyskland 2006 (klokkeslett og sted), og alle mulige motstandere i finalespillet.

TIPS: For å søke etter alle kampene i en gruppe — f.eks. Gruppe X — skriv GruppeX (i ett ord) i søkfeltet.

Jeg kan ikke garantere at kalenderen ikke inneholder feil. Kilde: http://i1.no/028q/

Eneste som mangler er norsk TV-program ;)
Sist endret av Macca den fre 09.06.2006 16:47, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav MUFC » tor 08.06.2006 15:24

Jeg har sett fram til 9. juni 2006 i flere år og kommer til å se de aller fleste kampene.

Har alltid store forventninger til VM og synes det er godt at det arrangeres i Europa igjen. Sist VM var for meg litt skuffende, fikk aldri den skikkelige VM-følelsen (Den er på vei nå).

Håper på at Argentina gjør det bra. Hadde vært moro med en sør-amerikansk finale mellom Argentina og Brasil.

Tipper Englands Rooney, Argentinas Messi eller Brasils Ronaldinhio blir VMs store spiller. Tror også Elfenbenskysten kan overraske positivt, mens Italia eller blir skuffelsen.

Toppscorer, tja, jeg håper på Rooney.

Jeg sier som Arne Ball: "For mye fotball på TV? Det er også for mange bøker på biblioteket." ;)
medlem i 223 måneder
 

Innleggav jonkanon » tor 08.06.2006 15:31

ARGENTINA - ENGLAND

i finalen, er min drømmekamp, med argentina som knuser england :-D :-D :-D
medlem i 234 måneder
 

Neste

Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]