Airport Extreme og USB-disk problem

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Airport Extreme og USB-disk problem

Innleggav Stine M » tir 09.10.2007 22:26

Har koblet en Lacie USB-harddisk til Airport Extreme basestasjon, men får ikke kontakt (den kommer ikke opp i Airport Disk Utility). Mulig jeg har feil instillinger i Airport Utility (v. 7.0)?

Har valgt: Share a single IP address using DHCP and NAT, Ethernet connection. I use DSL or cable modem with a static IP address or DHCP. Wireles Network Mode: Create a wireless network.

Er det noe av dette som umiddelbart krasjer med å få kontakt med en ekstern harddisk? Er det evt. noen spesielle instillinger i forhold til Disks/file sharing?

På forhånd takk!
medlem i 197 måneder
 

Innleggav Nanaki » ons 10.10.2007 11:29

Jeg er ikke sikker på om jeg har svaret til deg Stine, men noen hint på veien har jeg.

I forrige uke gjorde jeg samme prosessen selv (Lacie USB-harddisk til Airport Extreme basestasjon).

Først satt jeg opp basestasjonen slik at den deler trådløst nett (det antar jeg du også har gjort). Så fikler du deg gjennom innstillingene du får opp ved å dobbeltklikke på ikonet for basestasjonen i Airport Utility (jeg synes ikke det var innlysende at hele bildet av stasjonen er en knapp, men det er den). Der finner du detaljer om deling av disker.

Men enda viktigere, unner samme menyboks (ved å klikke på basestasjonen i Airport Utility) kan du oppdatere programvaren (firmware) for stasjonen, det må du gjøre for at kontakten til disken skal bli stabil (når du da får dette til).

Når firmware og innstillinger er i boks (å følge den vanlige setup wizard'n fungerer, men det anbefales å bytte kanal (igjen i menyen jeg ikke syntes var innlysende at var der) fra default (6) til noe som brukes litt minde (1 eller 2), dette hjalp mye på stabiliteten hos meg).
Ang. innstillinger: vær sikker på at deling av disker er på, et passord kan kanskje være en idé, om ikke annet så for å bekrefte at endringer av innstillingene funker.

Så åpnet jeg Airport Disk Utility (sørg for å ha siste versjon), og klikket på det lille ikonet jeg fikk øverst i menybaren (der spottlight med venner legger ikonene sine), da koblet disken seg til (og jeg trykke inn passord).


Om dette bare blei rabling, så tilgi meg, men jeg håper du finner noe nyttig inni teksten der :)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron