Msn Messenger - ikke tilgjengelig

Diverse programvare

Msn Messenger - ikke tilgjengelig

Innleggav monkeyboy » lør 24.01.2009 19:24

Hei,

Jeg får ikke koblet til msn messenger med hverken msn messenger 7, adium, mercury osv. Skype fungerer helt fint.

Den sier at tjenesten er utilgjengelig, men jeg kommer fint inn på min windowsmaskin på jobb.

Problemet startet etter at jeg byttet til canal digital, evt. etter at jeg begynte å bruke airport express som trådløs router. Dette skjedde omtrent likt, så litt vanskelig å si.

Jeg har full tilgang til internett, skype, vuze osv. Det er kun messenger tjenesten som ikke fungerer lenger.

Noen forslag? Jeg finner ikke noen svar på nett.

Hilsen Christer
medlem i 204 måneder
 

Re: Msn Messenger - ikke tilgjengelig

Innleggav oyoy » lør 24.01.2009 19:33

Prøv samme maskin og klient på begge nett for å finne ut om det følger nettet.
Det ble gjort forandringer i Messengertjenesten nylig, vet dette har gitt problemer for noen klienter.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Msn Messenger - ikke tilgjengelig

Innleggav monkeyboy » lør 24.01.2009 19:53

Nå har jeg testet med et annet åpent nettverk som jeg kan koble til, og det fungerer fortsatt ikke, så det må nesten være noe med maskinen min som gjør at ingen av klientene (adium, mercury, amsn, msn messenger) klarer å logge seg på. Skype og alle andre programmer jeg kjører fungerer helt fint. Det er kun messenger klienter som ikke vil koble til.

Jeg har også testet med kabelen fra modemet rett inn i macbooken.

Med andre ord er dette mulighetene:

1. Feilen ligger hos canal digital. at det er noe som må instilles i forhold til dette for at det skal fungere.

2.Feilen ligger på min macbook. Noen settinger som er feil i nettverk osv. (Jeg har deaktivert brannmur på mac´en, og det er heller ingen brannmur på kabelmodemet)

3. Feilen ligger hos microsoft på deres serverer. Windows Web Messenger fungerer helt fint, så det virker som om de generelle serverne er oppe. Men kan Mac serverne være nede?

Gi gjerne svar, selv om dere føler at det virker usannsynlig. Jeg er villig til å prøve alt.

Takk :)
medlem i 204 måneder
 

Re: Msn Messenger - ikke tilgjengelig

Innleggav funkystar » ons 28.01.2009 23:51

Jeg har akkurat det samme problemet, Microsoft Messenger sluttet å virke på min MacBook PRO også, virker greit på en Windows maskin. Spiller ingen rolle hva slags Nett jeg bruker. Har prøvd Ventelo og TDC Song. Skal ta å prøve Adium
medlem i 196 måneder
 

Re: Msn Messenger - ikke tilgjengelig

Innleggav batten » tor 29.01.2009 0:02

Jeg hadde lnege problem med at jeg ikke kom inn på min hotmail konto fra macen min. Dette problemet skjedde pluteslig og varte i noen uker. Jeg kontaktet microsoft og fikk beskjed om at ingen andre hadde meldt om dette problemet og at de ikke kunne hjelpe meg. Etter noen uker funket det fint igjen uten at jeg endret noe på macen. Hva som gjorde det fikk jeg aldri svar på...men jeg misstenker at det lå hos microsoft sin server
medlem i 185 måneder
 

Re: Msn Messenger - ikke tilgjengelig

Innleggav funkystar » tor 29.01.2009 0:06

La nå inn Adium og det virket.
medlem i 196 måneder
 

Re: Msn Messenger - ikke tilgjengelig

Innleggav monkeyboy » tir 03.02.2009 2:02

Jeg har prøvd adium også, jeg, men det virker heller ikke :(

Det er kun microsoft web messenger som fungerer.
medlem i 204 måneder
 

Re: Msn Messenger - ikke tilgjengelig

Innleggav monkeyboy » ons 11.02.2009 22:44

Da fikk jeg det til å fungere ved å benytte Adium og krysse av HTTP inlogging. MSN Messenger fungerer ikke. Så Messenger fungerer med andre ord kun via HTTP serverne.
medlem i 204 måneder
 

Re: Msn Messenger - ikke tilgjengelig

Innleggav slogmo » tor 12.02.2009 1:14

Bruker MSN Messenger 7.0.1 her. Funker som bare det.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Msn Messenger

Innleggav Troja » tor 12.02.2009 2:29

Hei
Helt ny her inne og helt ny (og grønn) i forhold til Mac. Har akkurat kjøpt den siste MacBook til datteren min. Hun er ivrig MSN Messenger bruker. Vi ble fortalt at funksjonen med web-cam ikke fungerte på Mac ennå, men at Microsoft har lovet en ny utgave av MSN hvor dette vil virke. Vi får imidlertid ikke til å endre hennes personlige bilde, har det noe med ovennevnte problem å gjøre? Selve MSN Messenger fungerer ellers helt fint.

Takknemlig for svar :-)
medlem i 181 måneder
 

Re: Msn Messenger - ikke tilgjengelig

Innleggav budbringeren » tor 12.02.2009 3:43

Jeg har prøvet alt, og utenom ichat syns jeg yahoo msn fungerer perfekt.. den siste versjonen 3 er lekker.. Der treffer jeg pc venner og har de selv yahoo konto, fungerer alt perfekt.. ellers legger jeg til microsoft msn venner inn på yahoo, uten å kunne bruke webcam eller sende filer, men fant ut at yahoo msn passer meg best..De har virkelig gjort en god jobb med oppgraderingen.. Kan absolutt anbefales!

http://messenger.yahoo.com/

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Msn Messenger - ikke tilgjengelig

Innleggav slogmo » tor 12.02.2009 12:17

@Troja:
La dere inn 7.0.1 eller 7.0.2?
I 7.0.1 er det en bug som gjør at du ikke får endret bilde.
Det lar seg løse ved å trikse litt.
Er ikke sikker på om 7.0.2 har samme bug'en eller ikke.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron