Ny firmware til iMac 27"

Ny firmware til iMac 27"

Innlegg tir 02.02.2010 10:53

Ny firmware til iMac 27Apple jobber fortsatt med å rette opp i problemene som mange har opplevd med Apples nye iMac 27" og i går kveld sendte selskapet ut enda en firmware-oppdatering til maskinen. Dette er den andre oppdateringen på kort tid.

Denne firmware-oppdateringen kan lastes ned fra Apple og skal rette opp i problemer som skaper forstyrrende flimring på skjermen. Oppdateringen fyller 294kb og krever omstart.

Administrator

medlem i 64 måneder

Denne fungerer!

Innlegg tir 02.02.2010 15:02

Endelig er min iMac 27" normal igjen! Ingen flimring eller blinking :D

Takk Apple!

medlem i 28 måneder

Glimrende!

Innlegg tir 02.02.2010 23:13

Dette lover bra!
Etter firmware oppdateringen, har ikke iMac´en min vist tegn til flimring eller annet tull.
Den har stått på i flere timer nå uten skjermproblemer...

Glimrende!

-- -- -- -- -- --

iMac 27" i7, iPhone 3G

medlem i 7 måneder

I går kveld blinket

Innlegg tir 02.02.2010 23:55

I går kveld blinket plutselig min iMac 27" som et uvær, svart skjerm og hele sulamitten. Bestemte meg for at i dag skulle jeg ringe Apple og returnere iMacen, så kom denne "fiksen" :) Maskina har stått på i hele dag og ingen antydning til noe som helst, krysser nå det som er for at dette er den endelige løsningen og at disse problemene er historie.

medlem i 36 måneder

Ingen problemer så langt.

Innlegg ons 03.02.2010 0:12

Har ikke opplevd noen problemer enda?
*//bank i bordet//*

Bør jeg kjøre firmware updaten likevell ?

medlem i 25 måneder

Nødvendig å oppdatere?

Innlegg ons 03.02.2010 1:22

Skulle tro at selv om man ikke har hatt problemer vil det være riktig å oppdatere. Har ikke lest noen konkret forklaring på hva som forårsaker problemene, men det sies at man skal prøve å koble fra eksterne enheter, slå av airport, dempe lysstyrken... Vel, hardwaren er den samme på hele produksjonen, så for ikke å få problemet ved gitte forutsetninger er det bare å oppdatere.

medlem i 10 måneder

Så bra! Da kan jeg endelig

Innlegg ons 03.02.2010 10:27

Så bra!

Da kan jeg endelig vurdere innkjøp av en ny 27" iMac :-)

medlem i 65 måneder

Samme her... Blir muligens

Innlegg ons 03.02.2010 11:15

Samme her... Blir muligens en iMac bestilling på meg nå.. Bare synd det er 3 ukers leveringstid

medlem i 61 måneder

Re: Ny firmware til iMac 27

Innlegg ons 03.02.2010 11:35

Betyr dette at min Imac 27" i7 vil ha denne ferdig installert? Sendt 29. januar.

Er det fortsatt problemer med gul skjerm?

medlem i 36 måneder

Innlegg ons 03.02.2010 12:37

Min iMac er inne til service. Fikk påvist defekt LCD-panel. Må vente en god stund siden mellomlageret til Apple i Europa ikke har LCD-paneler for tiden. I dag ble jeg ringt opp og fortalt at den nyeste firmware oppdateringen ble installert i går, og det er ikke noen problem med LCD-panelet nå. Så nå blir ikke panelet byttet, og jeg får tilbake maskinen.

Moderator

medlem i 34 måneder

Innlegg ons 03.02.2010 13:05

Hva var problemet med din iMac da? Gul skjerm eller "flickering"?

medlem i 36 måneder

Min fungerer helt perfekt nå

Innlegg ons 03.02.2010 17:31

Har ikke opplevd et eneste problem etter oppdateringen. Apple ringte meg idag for å høre om oppdateringen løste problemet. Og ja det gjorde det!

Rart at man blir glad at en ting som ikke burde ha oppstått blir fikset :D Men tanken på å levere den tilbake for så å vente noen månender på ny var uutholdelig!:D

medlem i 28 måneder

Har aldri hatt dette

Innlegg tir 09.02.2010 11:31

Har aldri hatt dette problemet.
Men høyfrekvent piping når skjermen er over 50% på 27" c2D kan vere irriterende.

DEtte problemet får desverre ikkje like stor oppmerksomhet siden folk over 35 ikkje høyrer lyden.

Men for oss under 30 er den ganske irriterende.

medlem i 78 måneder

Innlegg tir 09.02.2010 11:43

Hvordan får jeg sjekket om jeg har nyeste oppdatert firmware? Og hvilken versjon er den nyeste?

medlem i 43 måneder

Returner til Artikler (Mac1)

Hvem er i Forumene

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest