Garantitid - iMac

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Garantitid - iMac

Innleggav 0veber » ons 22.06.2011 15:03

Er garantitiden på iMac (eller andre Apple produkter) virkelig bare ett år?
Jeg har (som så mange andre) fått støvflekker mellom glasset og displayet på iMac'en min, og har hatt den inne til "reperasjon" hos Eplehuset to ganger før ett år var omme (omtrent to uker før, for å være nøyaktig). Ingen av gangene klarte de å få vekk flekkene, selv om de selv sa at alt var fikset.

Noe jeg kan gjøre? Ganske stygt, og ganske irriterende.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Garantitid - iMac

Innleggav ddybing » ons 22.06.2011 15:12

Se litt på iFixit. Der viser de hvordan du kan fjerne glasset på iMacen, og deretter rense den og LCD`n. Ville dog vært forsiktig med dette.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Garantitid - iMac

Innleggav Matiaz » ons 22.06.2011 15:13

Ja desverre er garantien bare 1 år :(
medlem i 182 måneder
 

Re: Garantitid - iMac

Innleggav DeeWox » ons 22.06.2011 15:15

*host* reklamasjon *host*
medlem i 189 måneder
 

Re: Garantitid - iMac

Innleggav tacomodo » ons 22.06.2011 15:27

Det er en ting jeg har lurt på - har man egentlig reklamasjon på en maskin bestilt på apple.no?
De har norsk side, men den sendes jo fra et annet sted
medlem i 167 måneder
 

Re: Garantitid - iMac

Innleggav DeeWox » ons 22.06.2011 15:31

Så klart har du reklamasjon!
medlem i 189 måneder
 

Re: Garantitid - iMac

Innleggav petrus764 » ons 22.06.2011 15:32

Du har 5 års reklamasjonsrett fra Apple.no, det er en norsk nettbutikk selv om lageret er i et annet land.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Garantitid - iMac

Innleggav svano » ons 22.06.2011 16:27

En nettbutikk som henvender seg til norske kunder slik Apple gjør går inn under norske forbrukerregler. Du betaler f.eks. ikke moms/fortolling når du handler fra denne butikken slik du ville om du handlet i utlandet/eller via f.eks. en nettbutikk som amazon. Altså du betaler moms, men den er inkludert i prisen som er oppgitt på Apple.no. Du betaler ikke moms selv ved innførsel ;)

Du rapporterte uansett inn feilen innenfor garantien, men du har altså også 5 års reklamasjon (gitt at det var et forbrukerkjøp).

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Garantitid - iMac

Innleggav HEFJELLS » ons 22.06.2011 16:55

Ville tatt en tlf eller epost til Forbrukerrådet bare for å undersøke hva du har for rettigheter. Da er det lettere å snakke med Eplehuset.
medlem i 163 måneder
 

Re: Garantitid - iMac

Innleggav Wavelength » ons 22.06.2011 18:19

Det skal dekkes av reklamasjon, så ingen behov for å kontakte forbrukerrådet.
Dette er en kjent feil med iMac, og jeg har vanskelig for å tro at ikke Eplehuset(eller andre) innrømmer dette.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron