OSX Tiger 10.4.5 på Emac 700mhz??

Diskusjon rundt Apples iMac

OSX Tiger 10.4.5 på Emac 700mhz??

Innleggav macland » søn 26.03.2006 22:38

Har fått en av de nye intelmaskinene med nyeste programvare. Problemet er at jeg bruker maskinen på børsen,og megler får ikke programvare før til sommeren.
Når jeg prøver å innstallere dette operativsystemet på Emacén (den har bare OSX 10.2.8)går den i lås og jeg får beskjed om omstart. Det står på tysk og ser ut som det kan ha noe med cpu å gjøre. Mente jeg kunne formatere hardisken ved hjelp av diskverktøy og starte opp fra plata ved å holde c-tast nede,men finner ikke valg for formatering.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav rebop » søn 26.03.2006 22:43

klarer du å starte opp fra installasjons-dvd?

Da er det bare å bruke menyvangelen i toppen til å velge disk-verktøy å formatere med (normalt).

Prøv evt å beskriv enda bedre hvor det stopper opp.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav gribuz » søn 26.03.2006 22:46

Går nok ikke hvis du prøver og installer Intel versjonen av Tiger på eMacen. Skaff deg en PPC versjon av Tiger :-)
medlem i 238 måneder
 

Innleggav macland » søn 26.03.2006 23:07

Kan jo være noe i det at det ikke går med Intelversjonen,egentlig en naturlig forklaring,men tenkte Intelmacén kanskje var tilpasset å lese innstalleringen slik som andre macér.

Det stopper opp i oppstarten.Ser eplelogoen noen sekunder for det dukker opp en "slå-av"knapp jeg ikke har sett før.Over denne kommer en masse svart text som jeg ikke greier å lese alt av pga. at den går i ett med knappen under.

Har prøvd å tyde hva som står.
Panic CPU. og at den ikke finner driver fordenne plattformen: "Povermac 4.4".
Det står også en del til slutt om kernel-versjonen med noen datoer og ppc versjon som avsluttes med"We are hanging here"
Så litt humor er det også ;->
Takker foreløbig for svarene.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav TorbX » søn 26.03.2006 23:31

macland skrev:Kan jo være noe i det at det ikke går med Intelversjonen,egentlig en naturlig forklaring,men tenkte Intelmacén kanskje var tilpasset å lese innstalleringen slik som andre macér.

Det stopper opp i oppstarten.Ser eplelogoen noen sekunder for det dukker opp en "slå-av"knapp jeg ikke har sett før.Over denne kommer en masse svart text som jeg ikke greier å lese alt av pga. at den går i ett med knappen under.

Har prøvd å tyde hva som står.
Panic CPU. og at den ikke finner driver fordenne plattformen: "Povermac 4.4".
Det står også en del til slutt om kernel-versjonen med noen datoer og ppc versjon som avsluttes med"We are hanging here"
Så litt humor er det også ;->
Takker foreløbig for svarene.


Du kan glemme det der. Du får ikke installert x86 OS X på en PPC Mac. Du må få fatt på PPC OS X.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav macland » søn 26.03.2006 23:39

OK,jeg glemmer denne operasjonen :->> ,men takker for svarene som sparte meg mye hodebry.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav TorbX » man 27.03.2006 2:14

Men det er FULLT mulig å gjøre det du ville, som var å installere Tiger 10.4 på en iMac 700 mhz?

Det er like enkelt som på den nye intel Macen din. Du hadde bare feil DVD. Får du tak i riktig DVD så er det så enkelt som du trodde det skulle være ;-)

Du får tak i PPC Tiger OS 10.4.x på en hvilken som helst Mac-butikk.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav macland » man 27.03.2006 4:44

"så trykker bare uten å tenke"----og derfor er det greiest med mac :-*
Sist endret av macland den man 27.03.2006 5:00, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav TorbX » man 27.03.2006 4:52

macland skrev:så trykker bare uten å tenke


Story of my life :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]