eilef skrev:Du som kunde har reklamasjonsrett ovenfor selger som i dette tilfellet er Infografikk. Det skal ikke være ditt problem at de ikke får dette dekket av sin leverandør. Deres avtale med leverandør er ikke din avtale. Så lenge infografikk oppfyller sine forpliktelser til deg og du til dem, så skal det ikke være behov for deg å kontakte deres leverandør.. dette med mindre det er snakk om teletjenester som mobil-abonnement o.l. En harddisk på maskin bør kunne ventes å vare minst to år ved normalt privat bruk, forutsatt at den ikke har vært utsatt for fysiske støt eller overspenninger.
Forhold deg til en norsk fysisk butikk, da er du best sikret mot misforståelser og feiltolkninger. I alle tilfeller prøv å vær konkret, høfelig og imøtekommende.
Det å kjøpe i en seriøs butikk er nok ganske smart ja.
hawkiiz skrev:les:
http://lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html#27
dersom det er harddisken som har gått, og du ikke har behandlet maskinen uvørent, har du reklamasjonsrett. loven er ganske klar.
om reklamasjon:
"Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år"
nå vet jeg ikke hvor gammel din maskin er, men jeg tror du har en svært god sak.
André P skrev:Det å kjøpe i en seriøs butikk er nok ganske smart ja.
Er Eplehuset å forstå som en seriøs butikk?
Eller er det bedre å kjøpe hos Elkjøp ..? De er jo vant til å behandle reklamasjoner på godt og vondt....
Vassago skrev:
Jepp, 1,5 år gammel maskin, men det hjelper ikke å ha god sak når man kun får snakke med folk som absolutt ikke er interessert i å høre på saken hos Apple. De har tydeligvis veldig klare instrukser på at dette er en slitedel deikke gidder dekke, og beskjeden jeg fikk (da jeg til slutt fikk snakke med en norsk fyr, var at de beklaget, og at ingen hos de kunne få igjennom en slik sak. Sånn var det bare, klare instrukser..
For meg er det imidlertid så idiotisk av de å krangle med meg på noe sånt når jeg har kjøpt så mange Mac'er av de, og har 4 akkurat nå, f.eks. en Mac Pro med 8x3ghz. Det å yte helt elementær service skulle være verdt mer enn en harddisk... Jeg antar at de ser det som uaktuelt at vi bytter, men det er det ærlig talt ikke for meg når de oppfører seg såpass idiotisk.
MacBrian skrev:Nå kan jeg bare levere fra meg en sak hos forbrukerråadet? Har noen erfaring med det?
Returner til Garanti og service
Registrerte brukere: Google [Bot]