bytte tastatur på macbook pro

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

bytte tastatur på macbook pro

Innleggav immy » fre 13.01.2012 0:26

hei, hvis man kjøper macbook pro i usa feks. kan man da bytte tastatur til norsk her i Norge? gjelder garanti osv her hjemme fortsatt? er den noen ulemper ved å kjøpe maskin i usa? sparer jo penger! hvis det går ann å bytte tastatur, hva koster evt det?
er det noen ulemper ved å kjøpe maskin fra utlandet? det er vel samme maskin eller?
medlem i 159 måneder
 

Re: bytte tastatur på macbook pro

Innleggav Zocratez » fre 13.01.2012 1:06

Skal du bytte tastatur er det veldig dyrt. Jeg tror vi snakker 3500-4500 kr fort. Dette er fordi på unibody macbook må man bytte hele toppen der tastaturet er integrert.

Det du kan gjøre i stedet er å bytte ut enkelttaster med norske taster slik at du får et tilsvarende norskt tastatur, jf min tidligere tråd:

viewtopic.php?f=147&t=232089

Forøvrig skriver jeg dette på min mbp 15 kjøpt i usa i juni og jeg har hatt to amerikanske macbooker før det. Jeg har blitt veldig vant til det amerikanske tastaturet og endte opp med å ikke bytte disse knappene da jeg vet hvor alle tastene er uansett.

Og i tillegg har det ikke vært noe problem å få solgt mine macer.

Bare å spørre hvis det er noe mer jeg kan svare på.

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: bytte tastatur på macbook pro

Innleggav joheri » fre 13.01.2012 8:33

Hvis du vet hvilken butikk du skal handle i når du kommer til USA, mener jeg at det går an å bestille en maskin med norsk tastatur. Dette er jo ikke lagervare hos dem, men kan nok bestilles. Det tror jeg ville være det enkleste. Du antakeligvis gjøre dette i god tid.

Brukerens avatar
medlem i 170 måneder
 

Re: bytte tastatur på macbook pro

Innleggav tparsli » fre 13.01.2012 12:42

Du kan selvfølgelig bytte (fysisk) tastatur i Norge, men det blir dyrt (mange tusen bare i deler). Hvis du gjør det hos et Apple-godkjent verksted vil det neppe påvirke garantien.

I USA får du ett års garanti (fra Apple), mens du i Norge har fem års reklamasjonsrett -noe du bør ta med i vurderingen når du bestemmer deg for hvor du skal kjøpe.

Prisforskjellen er ikke stor -og hvis du skal selge maskinen brukt etter et par år får du mer for en Norsk maskin med tre år gjennværende reklamasjonsrett enn en USA-maskin uten garanti/reklamasjonsrett.

Thomas
medlem i 183 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron