Hvor bør man handle?

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Hvor bør man handle?

Innleggav larserso » fre 10.02.2012 11:45

Min kjære 15" MBP har dessverre tatt kvelden med gåent skjermkort. Desperate forsøk med bl.a. varmluftpistol på hovedkort ala youtube-oppskrift etc har endt resultatløst. Har nå ingen maskin av noe slag i huset og begynner å bli lei av å kun ha iPhone for nettbruk. Skal til Oslo i helga og frykter for at jeg kan gå på et spontant kjøp ev en ny 13" MBP. Har dere noen tips til hvor man børhandle i forhold til service, garanti etc? Er det bedre å handle ett sted enn et annet? Burde man kjøpe direkte fra Apple på nett istedet?

Bor på Lillehammer og her har vi Expert og Elkjøp som også selger Mac så kan vurdere å kjøpe her også. Expert er ikke aktuelt pga. totalt fravær av service hos personalet, men Elkjøp er forsåvidt kurant. Har bare litt problem med å kjøpe Mac fra samme sted som jeg kjøper kjøleskap, akkurat som med bl.a. stereo...
medlem i 194 måneder
 

Re: Hvor bør man handle?

Innleggav Stereo Mac » fre 10.02.2012 11:56

Vet det kan vær litt forskjell på standard der ute, men mener noen Elkjøp / Lefdal / Ekspert butikker har folk fra Apple som jobber hos seg.

Vet at Ekspert Klingenberg og Alnabru har det, mener Elkjøp Skøyen også skal ha det.

PS!! Eller så er jo humac og eplehuset gode alternativer også :)
Sist endret av Stereo Mac den fre 10.02.2012 12:07, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Hvor bør man handle?

Innleggav Nikoraisan » fre 10.02.2012 12:04

Dersom du er oppegående (noe det virker som), velg elkjøp. Da kan du dra til elkjøp hjemme om det er noe galt. Det hadde vært dealbreakeren for meg.

Dersom du ikke har peiling på hvilken maskin som passer deg, velg Humac eller Eplehuset. De har kunnskap om hva som passer, i motsetning til Elkjøp som bare skal selge deg det som passer dem best.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Hvor bør man handle?

Innleggav larserso » fre 10.02.2012 12:46

Er nok ganske klar på hva slags maskin jeg vil ha/har råd til nå og prisen er jo akkurat det samme over alt. Spørs om det blir Elkjøp på Lillehammer ja. Litt fristende å oppgradere harddisk eller kjøpe hakket større prosessor og da er vel apple.no stedet. Tenke-tenke. Klarer ikke mye lengre uten mac i hvertfall :)
medlem i 194 måneder
 

Re: Hvor bør man handle?

Innleggav larserso » tir 14.02.2012 11:57

Hva slags garanti er det forresten om man kjøper en MacBook? Er det 5års reklamasjonsrett ihht. norsk kjøpslov om man bestiller på Apple.no? Elkjøp har ikke inne maskiner og de kan ikke si noe om når de får inn så istedet for å bestille på nettbutikken til Elkjøp velger jeg antakelig apple.no.
medlem i 194 måneder
 

Re: Hvor bør man handle?

Innleggav Wavelength » tir 14.02.2012 12:04

Kjøper du på Apple.no har du 5 års reklamasjon og 14 dagers returrett.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Hvor bør man handle?

Innleggav cesar » tir 14.02.2012 12:37

medlem i 163 måneder
 

Re: Hvor bør man handle?

Innleggav saheide » ons 15.02.2012 14:38

Er du student? Da får du tilsvarende studentrabatt på elkjøp som i Apple Store, mens de andre ligger en eller to prosent lavere i rabatt.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Hvor bør man handle?

Innleggav larserso » tor 16.02.2012 9:25

Viste seg at den utgåtte modellen hos Elkjøp i byen var brukt (returnert innen 30 dager) og hadde småriper da jeg stakk innom for å kjøpe den. Skulle prøve å være fornuftig og spare penger, men nå har jeg heller en 750GB 13" MBP på vei fra Apple.no. Elkjøp ante ikke når de fikk inn så da slengte jeg inn fornuftighetens handkle og kjøpte en større modell enn jeg strengt talt trenger til vanlig privat bruk.
medlem i 194 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere