Macbook Pro 17" unibody (mid 2009). selges for?

Usikker på hva du skal ta for din gamle Mac? Her kan du diskutere og få hjelp på hva prisen bør være for din gamle Mac

Macbook Pro 17" unibody (mid 2009). selges for?

Innleggav mothorax » tor 02.08.2012 13:11

Hei.

Skal selge min Macbook Pro 17" (mid 2009), men er usikker på hva jeg kan og bør selge den for. Har og tenkt å selge noe ekstrautstyr i samme slengen: Crumpler etui, skjermadapter fra mini display port til VGA og til DVI, og minnekortleser som kan stå i Expresscard slot'en på Macbooken. Macen kom i utgangspunktet med 4GB RAM, men jeg har satt inn 8GB i ettertid. Laderen er også av nyere type da jeg byttet ut denne for ett år siden. Ytterligere spesifikasjoner er:

* 2,8 GHz Intel Core 2 Duo-prosessor, 6 MB delt nivå 2-buffer
* 8 GB 1066 MHz DDR3 SDRAM
* 500 GB harddisk med 7200 rpm
* 17-tommers blank widescreenskjerm med LED-belysning og 1920 x 1200 bildepunkter
* NVIDIA GeForce 9400M- og NVIDIA GeForce 9600M GT-grafikkprosessorer med 512 MB GDDR3-hukommelse
* Superdrive (DVD+R DL/DVD+RW/CD-RW) med 8x-hastighet og direktemating
* Mini DisplayPort
* ExpressCard/34-plass, FireWire 800-port, tre USB 2.0-porter
* Størrelse og vekt 39,3 x 26,7 x 2,50 cm og 2,99 kg

Hvor mye kan jeg vente å få hvis jeg selger alt dette?
medlem i 140 måneder
 

Re: Macbook Pro 17" unibody (mid 2009). selges for?

Innleggav mac_31 » tor 02.08.2012 15:24

Maskinens stand, om den har bulker, skrap og/eller andre defekter er også viktig mht. pris. Vær klar over at bruktprisen på mac er definitivt ikke det den en gang var. Jeg holdt på å selge min mac, men gikk inn på de vanlige bruktsalgsnettstedene i Norge, og så boktavelig talt hundrevis av mac-annonser, og da gav jeg opp med en gang. :-/ Mac er blitt såpass mainstream de siste årene, at de er rett og slett ikke like eksklusive lenger på bruktmarkedet.
Du kan jo ha flaks med en MBP 17'' siden de ikke lenger selges, men jeg ville beholdt en god dose nøkternhet mht. pris, maskinen er tross alt 4 år gammel, det er dog et pluss at maskinen har LED-skjerm.
medlem i 167 måneder
 

Re: Macbook Pro 17" unibody (mid 2009). selges for?

Innleggav LCD » tor 02.08.2012 15:44

Hei


En annen ting er også "pris" oppgitt i en eventuelt annonse ikke altid er gitt den prisen som en maskin blir solgt for...noe mange tror.(håper) ved prissetting av egne maskiner for salg
Når det gjelder ekstrautstyr er det gjerne en "add-on" ting...og i mange tilfeller kun for å gjøre en maskin lettere for salg.
Så i mange tilfeller kan det være tap å selge masse ting med en maskin
Men.... maskinen kan dermed bli lettere å selge for samme pris med noe ekstrautstyr

Titt på annonser over hvor mye de blir lagt ut for, for å ta høyde for en eventuelt prissetting

Husk!
En kjøper har et helt annet syn på hva prisen bør være for en "ukjent og brukt" datamaskin....spesielt bærbare maskiner....enn hva du har som en selger av maskinen.


Lykke til med salget
PS: legg inn litt info om pris du får for maskin ved et eventuelt salg, så hjelper du også andre i samme situasjon som deg selv.
medlem i 147 måneder
 

Re: Macbook Pro 17" unibody (mid 2009). selges for?

Innleggav mothorax » tor 02.08.2012 16:51

Takk for svar! Jeg har prøvd å sett litt rundt på finn.no og hva andre legger ut maskinene sine for, men jeg føler at mange er meget optimistiske når de legger ut Mac for salg. Noen av prisene føler jeg ser altfor høye ut, men hvem vet, kanskje de får solgt det til slutt. En annen ulempe med å prøve å følge med på finn.no-annonser er at mange ikke oppdaterer annonsen etter at de har fått solgt produktet. De bare lar annonsen gå ut hele perioden de har betalt for. Vanskelig å vite om hvilke som blir solgt og ikke da...

Jeg tror jeg kan prøve meg på 8000 og se hvordan det går :-)
Den kostet 23000 som ny, men det er tross alt 3 år siden.

Oppdatering:

Er ei dame med dårlig norsk, og forsåvidt like dårlig engelsk, som vil kjøpe pakken og ha den sendt til sin "datter i Nigeria". Veeeldig skeptisk :-P
medlem i 140 måneder
 

Re: Macbook Pro 17" unibody (mid 2009). selges for?

Innleggav mothorax » tor 09.08.2012 2:37

Fikk solgt den for 7000 kr. Er rimelig fornøyd med det :-)
medlem i 140 måneder
 


Returner til Prisguide



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron