Diskverktøy/gjennopprettingsdisk

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Diskverktøy/gjennopprettingsdisk

Innleggav jollz » ons 09.04.2014 21:41

Hei alle sammen!

Jeg har slitt en del den siste tiden med at "badeballen" kommer opp veldig ofte. den kommer i alle mulige settinger, tidvis ingen problem, men så kommer den veldig ofte igjen.
Jeg gikk inn i diskverktøy og gjorde først en reparering av diskrettigheter. fikk opp en lang liste... videre valgte jeg verfiser disk og får opp dette:
Fant at volumet Macintosh HD er ødelagt og må repareres

"Diskverktøy avsluttet verifisering av<<Macintosh HD>>
Denne disken må repareres med gjennopprettingsdisken. Start maskinen på nytt, og hold nede Kommando- og R-tasten til du ser Apple-logoen. Når vinduet OS X-verktøyet vises, velger du Diskverktøy."

Skal jeg bare gjøre det som står der? Vil jeg miste det jeg har av data og bilder på Macen?
Har sikkerhetskopiert til TC for en times tid siden.
Setter stooor pris på hjelp med dette:)
medlem i 170 måneder
 

Re: Diskverktøy/gjennopprettingsdisk

Innleggav vadir » ons 16.04.2014 2:34

Du mister ingenting ved å reparere via Diskverktøy - men må du formatere forsvinner jo alt da ...
medlem i 149 måneder
 

Re: Diskverktøy/gjennopprettingsdisk

Innleggav T.B.Hansen » ons 16.04.2014 9:18

Det er ikke sikkert Mac'en starter opp fra gjenopprettingsdisken om man holder nede R ved oppstart. Hold i stedet nede alt-tasten, og velg oppstartsdisk når alternativene kommer opp på skjermen.

Om ikke selve disken er fysisk ødelagt, vil du ikke miste innholdet om du reparerer fra Diskverktøy. Om du derimot formaterer disken, forsvinner alt. Det er ingen grunn til å gjøre dette — er disken fysisk ødelagt, bør den skiftes.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron