Synkronisering av adressebok med iCloud

Diskusjon rundt Mac OS

Synkronisering av adressebok med iCloud

Innleggav karloj » tir 25.06.2013 21:39

Jeg har iPhone 5, MacBook Pro, MacPro og iPad. Jeg synkroniserer adresseboka via iCloud på alle enhetene. I dag oppdaget jeg at det manglet en kontakt på iPhone som vises på de andre enhetene. Jeg sjekket hva som ligger på de forskjellige enhetene. Det er 389 oppslag på alle untatt iPhone som viser 370 oppslag. Hva er det som gjør at ikke alt kommer inn på iPhone? Den som manglet har lagt på telefonen tidligere. Jeg la inn nummeret manuelt på tastaturet for å ringe og da viste telefonen riktig navn. Men nummeret vises ikke i adresseboka. Jeg tok omstart av telefonen og synkroniserte, men den viste kun de samme 370 oppslagene. Er det noen som har en løsning på dette slik at jeg det samme på alle enheter.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Synkronisering av adressebok med iCloud

Innleggav Master_Gismo » tir 25.06.2013 22:07

Kan det være mulig at telefon numrene som mangler ligger på sim-kortet ditt?

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Synkronisering av adressebok med iCloud

Innleggav karloj » tir 25.06.2013 22:52

Denne kontakten har jeg ringt til mange ganger før og da lå den i iPhonen. Jeg trykket importer fra Simkort, men det gjorde ingen forskjell. Jeg har også siste programvare på alle enheter. Jeg gikk inn på iCloud og der ligger alle 389 oppslag.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Synkronisering av adressebok med iCloud

Innleggav Master_Gismo » tir 25.06.2013 23:14

Snodig greie det var da…
Det er vel nok ledig plass på telefonen?

Du har ikke skrevet noe i søk øverst i adresse boken?

Se på grupper om du har merket av for alle gruppene.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Synkronisering av adressebok med iCloud

Innleggav HEFJELLS » ons 26.06.2013 0:55

Hadde et lignende problem her for noen uker siden. Synkingen av adesseboken mellom iPhone 4S og min iMac (2007) oppførte seg litt rart. Det gjaldt 1 oppføring som ikke ville synke etter en justering. Slettet på begge enheter og la det inn på iMacen, ikke noe synk med tlf. Slettet og la det inn på tlf, ikke noe synk med iMacen. La det likt inn på begge og lot det være slik. Tok en test etter noen dager og da funket alt helt fint. Gjorde ikke noe spesielt i mellomtiden. Synkingen av adresseboken på iMacen og iPad 2 funket helt utmerket hele tiden.
medlem i 164 måneder
 

Re: Synkronisering av adressebok med iCloud

Innleggav karloj » ons 26.06.2013 23:04

Jeg la inn denne personen på ny i iPhonen. Nå vises den der, men i de andre enhetene har jeg dobbel entry. Jeg har god plass i telefonen, så det kan ikke være problemet. Nå vet jeg heller ikke hvilke andre personer som mangler på telefonen. Det var jo tilfeldig at jeg oppdaget denne. Det har heller ikke noe med grupper å gjøre. Nå stoler jeg ikke helt på iCloud synkronisering lenger.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Synkronisering av adressebok med iCloud

Innleggav karloj » ons 31.07.2013 8:09

Jeg tar opp denne igjen. Fikk inn en tekstmelding som viste rett navn. Da jeg ville ringe vedkommende var hun ikke i adresseboka på iPhonen. På selve tekstmeldingen er det et felt for ring tilbake og her var det rett tlf nummer. Så nummeret var i telefonen men vises ikke i adresseboka. Kontakten vises i alle andre enheter jeg har. Hvordan kan jeg rette opp dette uten å miste alle kontakter. Hvis jeg stryker alle kontakter forsvinner de vel også i iCloud. Bør jeg resette telefonen til factory innstillinger og sette den opp på ny. Risikerer jeg å miste noe da. Jeg tar backup til min MacPro hele tiden. Bruker kun iCloud til synkronisering av kalender og adressebok. Alle Apper kommer vel inn automatisk via iTunes. Trenger noen gode råd her.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Synkronisering av adressebok med iCloud

Innleggav nosey » ons 31.07.2013 13:03

Master_Gismo skrev:Kan det være mulig at telefon numrene som mangler ligger på sim-kortet ditt?


Skal ikke påstå det med 100% sikkerhet, men jeg ble tidligere fortalt her inne at ingenting kan lagres på SIM-kortet lengre, hvertfall ikke på micro-SIM og nano-SIM, stemmer ikke det?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Synkronisering av adressebok med iCloud

Innleggav mactiss » søn 11.08.2013 10:38

Hei,
Jeg har tilsvarende problem, baremotsatt tror jeg.
Det er på iPhone jeg ajourfører kontaktene mine, slik at denne er "fasiten". Men på iPad og Mac er det bare et lite utvalg som kommer opp. Forslag til hva jeg kan gjøre?
medlem i 129 måneder
 

Re: Synkronisering av adressebok med iCloud

Innleggav Balanse » tir 13.08.2013 10:47

Jeg sliter også med dette. Kontakter som jeg fører opp på mobilen dukker ikke opp på iMac. Utrolig irriterende å måtte legge inn manuelt i stedet for at sync virker. Ingen som har en easy fix på dette?

Brukerens avatar
medlem i 137 måneder
 

Re: Synkronisering av adressebok med iCloud

Innleggav Jonas.J » tir 13.08.2013 13:11

Jeg hadde tilsvarende problemer. Jeg har to Mac-mini, en iPad og en iPhone 5. På den ene minien var adresseboken ufullstendig, samme hva jeg forsøkte på. Derfor logget jeg av iCloud, slettet alle kontaktene, restartet maskinen og logget meg på iCloud igjen.
Da var problemet løst.
medlem i 152 måneder
 

Re: Synkronisering av adressebok med iCloud

Innleggav carsten2 » tir 05.11.2013 22:22

Jeg lurer på hvordan jeg kan få i min iPhone og Mac, min kones kontakter i tillegg til mine?
Hun bruker egen Apple ID..?
medlem i 174 måneder
 

Re: Synkronisering av adressebok med iCloud

Innleggav nosey » ons 06.11.2013 0:43

I iOS går du på "Innstillinger" under "Mail, Kontakter og Kalendere", og velger "Legg til konto". Da legger du til hennes konto, og går deretter inn på kontoen og fjerner synkronisering for alt unntatt "Kontakter", om det kun er kontaktene hennes du vil ha :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Synkronisering av adressebok med iCloud

Innleggav mactiss » tor 03.04.2014 20:35

mactiss skrev:Hei,
Jeg har tilsvarende problem, baremotsatt tror jeg.
Det er på iPhone jeg ajourfører kontaktene mine, slik at denne er "fasiten". Men på iPad og Mac er det bare et lite utvalg som kommer opp. Forslag til hva jeg kan gjøre?


Fortsatt ingen kloke hoder som har en isifix på dette? :-)
medlem i 129 måneder
 

Re: Synkronisering av adressebok med iCloud

Innleggav nosey » tor 17.04.2014 16:24

Jeg manglet også en kontakt eller to. Husker ikke om det var på iPhone eller Mac jeg ikke fikk dem opp, men jeg tok en liten opprydding. Dette er sikkert et år siden nå, og har ikke hatt problemer siden. Det var sikkert en liten bug bare. Jeg gikk inn i innstillinger på begge enheter og skrudde av sync for kontakter. La oss si at jeg manglet en kontakt på Mac som jeg fikk opp på iPhone, så sjekket jeg alle kontakter på begge enheter opp mot hverandre, og den eller de jeg manglet på Mac la jeg til der manuelt. Jeg slettet alle kontakter på iPhone, og slo sync av kontakter på igjen på begge enheter.

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Neste

Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]