Ikke koblet på Internett på Bredbandservice

Ikke koblet på Internett på Bredbandservice

Innleggav Master_Gismo » fre 28.03.2014 1:07

Jeg har en Airport Exstreme som nekter å koble seg til Internett. Jeg har bredbånd fra gamle Bredbåndsfabrikken.

Jeg har også en gammel Express som jeg har prøvd flere ganger å kopiere oppsett fra. Jeg har også prøvd å skrive inn oppsettet manuelt, men ingen ting fungerer.

Det som er rart er at den gamle Express fungerer forsatt. Selv om den har samme oppsett som den nye.

Eneste forskjellen på de to er at den nye har IEEE 802.11n og den gamle IEEE 802.11g

Det hadde vært fint om noen andre som hadde bbse.no eller bbse.se (ganske sikker på at det skal være bbse.no)

Om noen vet DNS innstillingene som dere bruker, eller om det skal være noe annet andre steder.
Eller om det er noe annet kjent krøll med de nye Extreme ruterne?

Håper noen kan komme med noe tips

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Ikke koblet på Internett på Bredbandservice

Innleggav T.B.Hansen » ons 02.04.2014 13:10

Jeg har samme Internett-leverandør. Har aldri gjort annet enn å plugge ruteren i kontakten og sette alt på automatisk...

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Ikke koblet på Internett på Bredbandservice

Innleggav Master_Gismo » tir 08.04.2014 8:41

Det som er så rart. Det har jeg også gjort når jeg har laget nettverk på dette Internett tilkoblingen før. Men nå nekter dem å koble til på alle måter.
Måtte slite for å få koblet maskinen til ruter. Men når jeg kobler til Internett, så henter den feil IP-adresse, også kobler den ikke til Internett. Sier at den har feil IP-adresse.

Hardware feil på nye rutere?
Lurer på om det kanskje er noe hardware feil med ruteren. Er det andre som har opplevd det?
Men jeg prøvde lenge med å koble til en Time Capsule for noen uker siden. Den ville heller ikke koble til Internett.

Nye rutere nekter koble til Internett
Jeg bruker en gammel AirPort Express, som kobler opp med en gang. Men ser faktisk ut at nye rutere ikke greier å koble til her.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Ikke koblet på Internett på Bredbandservice

Innleggav Sima » tir 08.04.2014 10:53

En tanke: Vet du om din bredbåndsleverandør lar deg ha mer enn én IP-adresse? Om du kun får én, må du passe på å frigjøre den som den gamle AE allerede bruker før den nye får en. Frigjøres f.eks. ved å slå av/koble fra modemet et minutt, eller vha. kundeservice.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Ikke koblet på Internett på Bredbandservice

Innleggav Master_Gismo » tir 08.04.2014 15:26

Det jeg får beskjed om fra ruteren. Men problemet er at jeg har ikke noe modem, bare en nettverk-kontakt i gangen.

Må jeg kanskje dra ut strømmen av modemet til hele oppgangen da. Det blir spennende…

Er kanskje det som er grunnen da, at den har hengt seg opp.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Ikke koblet på Internett på Bredbandservice

Innleggav Master_Gismo » man 21.04.2014 1:05

Sima skrev:En tanke: Vet du om din bredbåndsleverandør lar deg ha mer enn én IP-adresse? Om du kun får én, må du passe på å frigjøre den som den gamle AE allerede bruker før den nye får en. Frigjøres f.eks. ved å slå av/koble fra modemet et minutt, eller vha. kundeservice.
Noen som har vet hvordan man fri gir IP-adressen på ruteren min?

Eller må jeg kanskje kontakte leverandøren for å fri gjøre den gammel ruteren. Her er det ikke noe modem i leiligheten. Så det går ikke å re-starte den.
Jeg har på følelsen at leverandøren har gjort noe feil. For det er et annet firma som har tatt over. Etter det så har ruteren min vært låst. Så jeg har ikke fått satt opp noe ny ruter.

Jeg har også lagt merke til at jeg ikke kan koble nettverkkabel rett på PC’n min heller. Men det er jeg ganske sikker på at jeg kunne gjøre før, på samme PC.

Så det er ingen her som har peiling på sånt som dette?

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 


Returner til Nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]