Apper nekter å starte, - bare hopper opp og ned

Diskusjon rundt Mac OS

Apper nekter å starte, - bare hopper opp og ned

Innleggav samimac » ons 09.07.2014 14:30

Etter reinstallering av Mavericks pga gammel (og feilinstallert) korrumpert programvare nekter flere av mine programmer å starte. De bare hopper og viser badeballen. Har reinstallert en gang til, men det hjalp heller ikke. Avinstallerte programvaren (Megaseg/Audio Hijack og andre), med app zapper, og hentet kopi av programvare fra en annen maskin for å få en helt "ny" megaseg inn. Det hjalp heller ikke, samme symptom. Har kjørt diskverktøy flere ganger, restartet flere ganger, koblet vekk lydkort før og etter restart, etc. Har på følelsen av at det er en enkel fil som er fisvunnet, og at det er årsaken til at den ikke starter. Megaseg vises i menyen oppe til venstre, med alle menyer synlig, men jeg får bare badeball hvis jeg går dit med musa. Noen som har peiling på hva dette kan være? :-[

Det hører med at jeg lastet ned ny versjon fra nettet, men nøyaktig samme reaksjon.
medlem i 228 måneder
 

Re: Apper nekter å starte, - bare hopper opp og ned

Innleggav OutOfLine » tor 10.07.2014 14:17

Lag deg en ny bruker, og se om du får de samme problemene når du logger deg på med den.
medlem i 194 måneder
 

Re: Apper nekter å starte, - bare hopper opp og ned

Innleggav Mortis360 » tor 10.07.2014 14:20

Siden du har reinstallert maskinen ett par ganger, sikker på at det ikke er harddisken din som har problemer av ett slag? Jeg syntes det kan virke som det ligger i harddisken.

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Apper nekter å starte, - bare hopper opp og ned

Innleggav samimac » tor 10.07.2014 14:35

Har prøvd med ny bruker, samme resultat. I teorien kan det jo være noe galt med harddisken, men ingenting tyder på det, har kjørt reparasjon av HD flere ganger, også kjørt Mackeeper og DiskTools Pro. Alt tyder på at den er iorden. Og problemet er kun på disse spesifikke programmene, aldri på andre.

Kan det være at noe er fjernet under kjøring med Mackeeper, feks? Har hørt rykter om at sånt kan være farlig og korrumpere maskinen.
medlem i 228 måneder
 

Re: Apper nekter å starte, - bare hopper opp og ned

Innleggav svano » tor 10.07.2014 14:57

Mackeeper er generelt ansett som malware.

"MacKeeper has been described by various sources as highly invasive malware* that can de-stablize your operating system.."
-https://discussions.apple.com/docs/DOC-3691

Skal ikke si at Mackeeper i utgangspunktet har skapt problemet ditt, men det er ut fra alt jeg har hørt om det et program jeg ville holdt meg langt unna. Jeg har ikke noe løsning på problemet ditt dessverre.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Apper nekter å starte, - bare hopper opp og ned

Innleggav samimac » fre 11.07.2014 19:13

Løsningen ble OSX Recovery! Time Machine back-up (hele maskinen) fra 1. juli re-installert i løpet av ca 12 timer. Alt fungerer nydelig nå. Ingen apper hopper lenger, og alt er bare velstand. Har de siste dagene prøvd alle mulige prosesser, men dette var det enkleste, og vel strengt tatt det sikreste også, så lenge man har back-up å hente det fra. Anbefales andre med sånne virkelig vanskelige problemer; lett å forstå, og et par klikk er alt som skal til. Nu kan jeg endelig ta ferie! :-) I love Time Machine ;-)

PS! det var nok MacKeeper som laget problemene i første omgang, så den er herved avinstallert, og skal ikke inn i mine maskiner mer...!
medlem i 228 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron