Problemer med importering av bilder til iPhoto

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Problemer med importering av bilder til iPhoto

Innleggav Jafaquake » lør 26.07.2014 10:31

Hei,

For det første kan jeg omtrent ingenting om mac og jeg er lite datakyndig, så fagord vil jeg trolig ikke forstå så mye av. Det mest elementære kan jeg selvfølgelig.

Nå har jeg lest og spurt rundt i lang tid, men har ennå ikke fått et skikkelig svar. Problemet mitt er at når jeg skal importere bilder fra iPhonen til iPhoto, får jeg opp alle bildene samlet (som i én stor mappe), og ikke fordelt i de mappene de ligger i på mobilen. Jeg ønsker å importere bilder fra bestemte mapper, men dette lar seg ikke gjøre med iPhoto. I hvert fall ikke så vidt jeg kjenner til. Finnes det noen alternativer eller andre løsninger på problemet mitt?

Takk på forhånd.
medlem i 126 måneder
 

Re: Problemer med importering av bilder til iPhoto

Innleggav HEFJELLS » lør 26.07.2014 17:24

Vet ikke om dette er til hjelp men eg gjør det på følgende måte: Alle bilder importere eg til iPhoto på min Mac. Der ser eg igjennom bildene og sletter det som er ønskelig. Resten av bildene blir navnet og lagt i sine respektive mapper. (Flyttingen til mappene skjer automatisk da eg bruker smarte mapper). Deretter kobler eg til iPhonen/iPaden til i iTunes og synker. Da blir bildene overført til iPhone og iPaden. Det som må gjøre første gang. Er at når iPhonen kobles til i iTunes må man klikke på Bilder i overskriften og deretter velge IPhoto på linjen merket Synkronisere bilder fra: Her velger du iPhoto. På linjen under velger du Mapper og hendelser. Husker ikke nøyaktig hva som står der. Da vil det også dukke opp en liste, med alle albumene du har i iPhoto. Sett kryss i dem du vil ha synket med tlfen din. Får du flere mapper eller du vil fjerne noen fra din tlf, går du bare inn her og fjerner et kryss eller legger til etter ønske. Når du synker tlfen vil de aktuelle mappene bli oppdatert med bilder, fjernet eller lagt til alt etter hva du har lagt til av bilder eller kryss.
medlem i 163 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]