Oppgradere fra OS X Server Lion 10.7.5

Diskusjon rundt Mac OS

Oppgradere fra OS X Server Lion 10.7.5

Innleggav HrOnsdag » søn 27.07.2014 23:21

Er det mulig å oppgradere en Mac Mini (2009) fra OS X Server Lion 10.7.5 til Mavericks?
medlem i 117 måneder
 

Re: Oppgradere fra OS X Server Lion 10.7.5

Innleggav Helge Hafstad » man 28.07.2014 0:45

Hva skjer når du logger inn på Mac AppStore, da? På min Mac mini server så kjører den siste Mavericks og OS X Server som et program ved siden av.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Oppgradere fra OS X Server Lion 10.7.5

Innleggav HrOnsdag » man 28.07.2014 1:09

Ingen anelse.

Har ikke maskina her, men har mulighet til å overta en slik maskin. Men vil gjerne vite om det er mulig før jeg får den. :)

Må den kanskje installeres via en clean install? Og hvor mye jobb er det i så fall?
medlem i 117 måneder
 

Re: Oppgradere fra OS X Server Lion 10.7.5

Innleggav svar » man 28.07.2014 1:33

Ja det er fult mulig, men det kommer veldig ann på hvor mange og hvilke tjenester serveren kjører.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Oppgradere fra OS X Server Lion 10.7.5

Innleggav HrOnsdag » man 28.07.2014 12:23

Har egentlig ingen anelse hva som kjører på serveren. Det er som sagt ikke en maskin jeg har pr. i dag, men en jeg har mulighet til å overta hvis jeg vil. :)

Har strengt tatt ikke noe stort behov for serverdelen i den uansett så om jeg mister den delen er det ikke noe katastrofe for meg.
medlem i 117 måneder
 

Re: Oppgradere fra OS X Server Lion 10.7.5

Innleggav hansk_e » man 28.07.2014 13:04

Klart du kan.

Er ikke noe forskjell på en Mac mini server, og en "vanlig" mini. Bortsett fra server har to hard disker. Server er bare en app.

Jeg tror Mac mini (early 2009) er siste som støtter Mavericks.
Så det skal bare være å logge in på Apple store, og laste ned fra der.
Vil du ha clean instal, noe som kan være en fordel om du overtar en Mac, må du ta vare på installasjon filen. Flytte den til en USB, og tipper du må gjøre den bootable. Lenge siden jeg har gjort det selv, men er masse poster rund om.

Om du trenger server funksjon, må du kjøpe appen mavericks server.
Om du ikke trenger server, lar du være, og du har en helt normal Mini med mavericks.
medlem i 147 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron