Domene, webhotell, anbefalinger?

Diskusjon rundt bestilling og kjøp av Mac og annet datautstyr

Hvilket domene/webhotell foretrekker du?

domeneshop.no
40
28%
one.com
53
38%
freehostia.com
1
1%
hotserv.dk
0
Ingen stemmer
textdrive.com
1
1%
siteground.com
2
1%
netbox.no
2
1%
godaddy.com
6
4%
fastname.no
2
1%
Andre
34
24%
 
Antall stemmer : 141

Re: Domene, webhotell, anbefalinger?

Innleggav macsociology » fre 15.02.2008 14:07

Jeg bruker domeneshop.no for registrering av norske domener og godaddy for utenlandske.

Jeg har brukt Site5.com en del gjennom de siste 4-5 årene, men disse har i det siste hatt en elendig support som gjør at jeg kommer til flytte alle sidene til dedikerte servere istedenfor. (Rapidswitch.com og pacificrack.com )

Når det gjelder leverandører som selger webhoteller med svært høy lagring og tilsvarende med båndbredde for en svært lavt beløp (one.com, dreamhost osv.), så overselger de disse produktene. Dette betyr at de satser på at brukerne ikke vil bruke f.eks. 200 GB lagring og 2 TB båndbredde., og hvis kundene bruker disse mengdene så vil de som oftest bli stengt ute på grunn av ressursbruk. Les alltid det med liten skrift.
medlem i 208 måneder
 

Re: Domene, webhotell, anbefalinger?

Innleggav mmw » fre 15.02.2008 14:23

Jeg bruker EZ Electronics (http://www.ezelectronics.no). Ikke blandt de billigste, men god service.
medlem i 225 måneder
 

Nene

Innleggav bareform » fre 15.02.2008 14:40

Jeg vil definitivt anbefale proisp.no over de aller fleste forslagene som er kommet i denne tråden. Domeneshop og tilsvarende isp'er ser jeg som helt uinteressant. 250Mb diskspace for 50 kroner/mnd?! Jaja - vær så god. Jeg betaler heller 45 for heller 5Gb, cPanel, Fantastico og bra service... på norsk til og med 8-)

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Nene

Innleggav ondeper » fre 15.02.2008 14:51

bareform skrev:Jeg vil definitivt anbefale proisp.no over de aller fleste forslagene som er kommet i denne tråden.


Henger meg på denne, fornuftige priser, mange muligheter, godt brukerpanel og noe lunde rask support (dvs under 24 timer).

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Domene, webhotell, anbefalinger?

Innleggav tjodolv » søn 09.03.2008 23:10

Holder på med nettsider for en organisasjon, og via noen kjentes kjente er de nåværende nettsidene hostet av et skikkelig lokalt firma, som jeg ikke er spesielt fornøyd med..

Kom gjerne med litt mer info om hvilket kontrollpanel hostene bruker, hvor rask supporten er, hvor mye krøll de evt har og hvor lang tid de bruker på å rette det opp..

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Domene, webhotell, anbefalinger?

Innleggav mingebretsen » man 10.03.2008 0:26

siteground anbefales! De bruker cpanel. Service er strålende, svar innen 1-2 min! Har aldri hatt problem med de, har bare kontaktet de når jeg har lutt på noe, og da har svarene vært raske.

Meget spam filtrering også, før var inboksen full av spam, ikke nå lenger:)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Domene, webhotell, anbefalinger?

Innleggav sag » søn 24.08.2008 1:06

Mine erfaringer:

Privat
Brukt til mitt eget domene der jeg har testet å installere ulike CMSer osv. Har ikke hatt store krav til lagringskapasitet, men fokusert på pris og funksjonalitet.
  • One.com - var billig og bra, men pga. manglende funksjonalitet (tror jeg skrev litt PHP-kode som skulle hente info fra en ekstern URL, var ikke støttet hos One.com, så jeg byttet). Greit nok.
  • GoDaddy.com byttet jeg til. God pris her og hadde mer funksjonalitet. MEN, nå er jeg missfornøyd med dem siden FTP-uploads tar uforholdsmessig lang tid (det å overføre mange små filer, f.eks. en wordpress-installasjon e.l. kan nesten ta timer. Latterlig!) kan flere bekrefte dette problemet?
    I tillegg tillates kun én FTP-oppkobling av gangen, så jeg får ofte feilmeldinger i FTP-klienten min om den forsøker seg med litt parallellitet når jeg skal overføre mange filer. Dette er mildt sagt VELDIG irriterende, og jeg føler at jeg sitter på et 28kbit modem (og ikke på en 750kbit upstream linje)

For organisasjoner
Brukt til organisasjonssider (dvs. litt høyere budsjett) der jeg har utviklet egne PHP-løsninger og har satt stor pris på SSH-tilgang for å tail'e loggfiler samtidig som jeg utvikler. Også helt overlegent med denne SSH-tilgangen om man skal installere app'er som wordpress/drupal osv. (overføre tar/gz-fil og pakke ut direkte på serveren istedet for FTP-overføring av tusenvis av filer.
  • Domeneshop.no (m/nevnt SSH-tilgang). Veldig raskt nett. God service. Helt klart verd de ekstra kronene i måneden for mer kontroll (SSH). Har ikke hatt store lagringsbehov, så det har ikke vært noe stort poeng å sammenlikne lagringsplassen med andre internasjonale aktører som tilbyt GB på GB av lagring.

Til privat bruk lurer jeg nå litt på freehostia.com. De tilbyr en basic hosting som er inkludert i domeneprisen. Men jeg lurer veldig på hvordan FTP-upload fungerer, siden det er den ene tingen som driver meg bort fra GoDaddy.com. Noen som har erfaringer å dele?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Domene, webhotell, anbefalinger?

Innleggav tjodolv » søn 24.08.2008 13:19

For å komme med en liten tilbakemelding har jeg nå privathostingen min hos Subsys.no, og jeg er veldig fornøyd med alt der. Både funksjonalitet og service er knallbra!

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Domene, webhotell, anbefalinger?

Innleggav sag » ons 27.08.2008 20:56

@tjodolv:
Takker, har nå bestillt fra subsys.no siden jeg savnet hastigheten jeg får ved å ha en Norsk host. (GoDaddy siten min var ganske treg). I tillegg får jeg nå mulighet til å for alvor lære meg (og bruke) RubyOnRails.

I tillegg får jeg SSH og tilogmed Subversion hos subsys.no. Så da tar jeg meg råd til å betale 35kr+mva pr mnd alt inkludert.

Poster her igjen når domenet er satt opp og jeg har prøvekjørt de litt.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Domene, webhotell, anbefalinger?

Innleggav lthorsen » ons 07.01.2009 23:26

Hiver meg på denne tråden:

Noen gode anbefalinger for rimelige webhotell, helst norske, som støtter rubyonrails?
Jeg har så langt bare kommet over subsys.no, men det er til gjengjeld svært begrenset på de alle fleste områder etter mine erfaringer. Ikke rask support heller... leter derfor etter et godt, rimelig, norsk alternativ.

Meget takknemlig om noen har noen tips!

Ellers kan jeg føye til at jeg også har vært bort i ProISP, og har bare gode erfaringer både på funksjonalitet og support, bortsett fra støte for rubyonrails, desverre :-(
medlem i 204 måneder
 

Re: Domene, webhotell, anbefalinger?

Innleggav tjodolv » tir 13.01.2009 12:13

Hvordan mener du at subsys er begrenset? Jeg har erfaring med både dem og proisp og er strålende fornøyd med begge. Supporten også ;)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Domene, webhotell, anbefalinger?

Innleggav Dofis » tir 17.11.2009 10:12

Jeg har, med vekslende hell, brukt Domeneshop og One. Har opplevd trege servere og problemer med mysqldumping.

Liker godt denne saiten om webhotell. Her er det noen tester og en stilig sammenlikning. Bør kanskje sjekkes ut før det endelige valget faller?

Denne gangen har jeg av alle ting valgt prq for å prøve det. Kan ikke uttale meg om hvorvidt det er bra enda, har hatt det i for kort tid. Det jeg kan si er at kontrollpanelet er noobish og dårlig. Kanskje de ikke satser på å få så mange kunder, at selskapet er et skalkeskjul, hehe...
medlem i 179 måneder
 

Re: Domene, webhotell, anbefalinger?

Innleggav euroblue » man 28.07.2014 17:54

Jeg kjører hjemmeside Europewebhosting.co og forbereder Norges hosting tips så takk for dette anbefalinger.

Brukerens avatar
medlem i 117 måneder
 

Re: Domene, webhotell, anbefalinger?

Innleggav svar » tor 31.07.2014 17:17

Synes domeneshop er dyre, har proisp.no nå, men de er også dyre.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Domene, webhotell, anbefalinger?

Innleggav Mortis360 » tor 31.07.2014 23:59

Jeg har hatt http://www.webhotellshop.no en stund nå, og ikke hatt noen problemer overhodet på ett halvt år.
Har tidligere hatt Host1, men når de har greid å ha nesten to døgn nedetid, på to webhotell i løpet av ett kalenderår, så kan jeg ikke anbefale noen å ha webhotell hos de, selv One.com har jeg bedre erfaring med. :-)

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Forrige

Returner til Bestilling / Kjøpsråd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron