Grafikk og Ladeproblemer (MBP retina 2012)

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Grafikk og Ladeproblemer (MBP retina 2012)

Innleggav djxfade » fre 29.11.2013 13:40

Hei, jeg har en ny MacBook Pro Retina 13" 2012 (demokjøpt).

Av og til når jeg vekker den fra dvale, så får jeg grafikkproblemer (de løses om jeg bytter oppløsning, også tilbake til vanlig oppløsning igjen). Er dette en bug, eller en defekt jeg kan reklamere på?

Bilde fra Telefon: Bilde
Screenshot via Grab: Bilde

I tillegg skjer det følgende. Jeg har den på lading. Så plugger jeg den ut. Når jeg senere plugger den inn igjen, begynner den ikke å lade. Må da ta laderen ut av veggen, også inn igjen. Da begynner den å lade. Er det noe galt med laderen, eller er dette normalt?

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Grafikk og Ladeproblemer (MBP retina 2012)

Innleggav Kelvin » fre 29.11.2013 15:32

Det er sannsyneligvis ett problem med skjermkortet, ikke skjermen. Ett skjermproblem vil ikke plukkes opp i Grab.

Jeg anbefaler at du kjører Apple Hardware test først: http://support.apple.com/kb/HT1509?viewlocale=no_NO

Om hardware test finner feil er det garantert at den må til reperasjon.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Grafikk og Ladeproblemer (MBP retina 2012)

Innleggav djxfade » lør 30.11.2013 2:10

Det som er problemet. Den ble butikktestet før den ble utlevert (siden den hadde stått i demo). Og nå kjørte jeg netopp AHT uten feil. Så er usikker på om det enten er noe testen ikke oppfatter, eller om det er en Maverick spesifikk bug.

Er litt intressert i om andre med denne modellen har opplevd samme feilen, eller om jeg bare er uheldig.

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Grafikk og Ladeproblemer (MBP retina 2012)

Innleggav djxfade » tir 29.07.2014 13:42

Bare som en oppdatering. Dette var nok bare ett Maverick problem. Problemet er helt borte i nyere versjon av Maverick. Den tar av og til veldig lang tid før den begynner å lade, men ellers funker det fint :)

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron