2012 15 retina ram erfaring

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

2012 15 retina ram erfaring

Innleggav Orfeus » ons 30.07.2014 8:56

Hei har noen erfaring med MBP Retina 8 gb ram? Er dette for lavt mengde? Vurderer å kjøpe en men er i tvil skal dette holde? Virker helt top på Logic, Lightroom filmvisning mens jeg prøvde.Noen med støre erfaring?

Brukerens avatar
medlem i 140 måneder
 

Re: 2012 15 retina ram erfaring

Innleggav MCSE » tor 31.07.2014 15:13

Heisan Orfeus.

Vi hadde en diger Mac Pro kloss stående i et hjørne med 8GB minne som tidvis har håndtert Final Cut Pro Studio 7 & X videoredigering tålig bra. I dag har den 16GB samt SSD disk og det gjør at den ikke lenger står i en krok. Den er tatt inn i varmen :)

Jeg vil anbefale 8GB som et minimum og 16 om man vil redigere video seriøst. Jeg har ikke veldig mye erfaring med bilder og musikk men vil anta at 8GB holder. Er det økonomisk mulighet for mer vil jeg anbefale deg å oppgradere først som sist. En SSD vil nok føles som en større ydelsesøkning en 8 ekstra GB minne om man da ikke har det fra før..

Lykke til.
L.
medlem i 166 måneder
 

Re: 2012 15 retina ram erfaring

Innleggav Orfeus » tor 31.07.2014 19:43

Takk for råd, kjøpte dene med 250 gb flash hd og 8 gb ram. Kjører Logic og Lightroom med kuler og krutt.Likevel er skuffelse at ram er loddet på hovedkortet. Men som foto entusiast video redigering er absolut ikke min greie. So langt seer det ut at jeg er eier av monster maskin, håper at det holder framover en stund?

Brukerens avatar
medlem i 140 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]