Ny Mini på vei?

Diskusjon rundt Apples iMac

Re: Ny Mini på vei?

Innleggav Mumle » fre 28.03.2014 9:15

Bruker ikke geekbench selv, men så vidt jeg kan skjønne må du se på Geekbench score. De to tallene er vel en kjerne og fire kjerner. sjekk kolonneoverskriftene.
Det betyr at din nåværende maskin er omtrent like rask som minien.

Den eneste grunnen til å kjøpe er å gå over til Mac OS. Det er en god grunn for noen, ikke like bra for andre.

Du åpnet med at du skal ha en mini til TV-en. Da trenger du ikke en kjapp maskin. Du kan sjekke Finn.no noen uker og kjøpe en billig brukt boks hvis der er medieavspiller du trenger. Lykke til!
medlem i 221 måneder
 

Re: Ny Mini på vei?

Innleggav mactiss » fre 28.03.2014 12:31

Takk for svar.
Er det kun CPU som blir testet eller kommer også antall ram inne i bildet?
Så denne sammenligningen er reel, jo høyere score jo bedre kapasitet på maskinen. Kan en sammenligne min windows pc mot direkte mot mac? Hva annet spiller inn på ytelsen for en pc?(bortsett fra grafikkort).
Testen avr unnagjort på få minutter, så denne sier kanskje ikke noe om hvordan maskinen jobber når det blir veldig varm, gammel kjølepasta på cpu etc...?

Jeg kuppet tråden her etterhvert, det var trådstarter som var ute etter en stue-pc, mens jeg har lyst til å å bytte pga OSX:-), ettersom at jeg allerede har en macbook pro. Og pga av at jeg driver med bildebehandlig i adobe lightroom og elements har jeg ikke lyst på noe dårligere enn det jeg har i dag, i så måte burde vel dette se lovende ut, og iallefall om jeg venter på en oppgradering av mac mini....
medlem i 128 måneder
 

Re: Ny Mini på vei?

Innleggav mactiss » lør 29.03.2014 14:57

Er denne testen som jeg kjørte og nettsiden forøvrig hvor en kan sammenligne maskiner en annerkjent side for å sammenligne maskiner?

Nå sammenligner vi score vs score, hva andre ting spiller inn på en pc som ikke denne testen får med seg?
medlem i 128 måneder
 

Re: Ny Mini på vei?

Innleggav lmh1 » man 14.04.2014 14:02

Geekbench kan sammenlignes mot passmark.
Så nei reel test er det ikke men den får vertfall gi deg en pekepinn på hvor kraftig maskin du har. http://support.primatelabs.com/kb/geekbench/interpreting-geekbench-2-scores ramhastighet har litt i si det også virker det ut som.

Intel Core i5-4570R http://browser.primatelabs.com/geekbench3/523009 bare se hvor kraftig den prosessoren er, den vil nok knuse en i5 3210 http://browser.primatelabs.com/geekbench3/523329 lett.

Men det vil selvsagt være fordel å ha flest mulig kjerner med hypertreading også.

Husk også på slike programmer ikke får direkte tilgang til på maskinvaren, så et antivirus søk eller kjøring av andre programmer kan i noen tilfeller påvirke ytelsen.
medlem i 169 måneder
 

Re: Ny Mini på vei?

Innleggav DADDY » søn 17.08.2014 21:04

Bump, Apple skal skrevet Mid 2014:

http://www.macrumors.com/2014/07/29/sup ... -mac-mini/

Jeg vil ha ny...

Noen som har fanget opp troverdig sladder?

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Ny Mini på vei?

Innleggav Mumle » man 18.08.2014 12:53

Ingen ting tyder på at det blir noen ny mini før Broadwell kommer rundt jul, og da står den sikkert ikke først i køen.
Selv ga jeg opp ventinga og kjøpte en brukt mini i7 i sommer. Gammel modell, men den er en racer. Supermaskin, anbefales. (Jeg spiller ikke). Eneste feil er at harddisken er for treg, så det blir vel en SSD om noen måneder.
medlem i 221 måneder
 

Re: Ny Mini på vei?

Innleggav mactiss » fre 10.10.2014 11:48

Hva tror dere karer, lanseres det en ny mac mini den 16/10?
medlem i 128 måneder
 

Re: Ny Mini på vei?

Innleggav bekiil » fre 10.10.2014 14:19

mactiss skrev:Hva tror dere karer, lanseres det en ny mac mini den 16/10?


Håper og tror det. Blir det ny mini med nvidia eller ati grafikk blir det nok handel på meg.

Brukerens avatar
medlem i 170 måneder
 

Re: Ny Mini på vei?

Innleggav mactiss » fre 10.10.2014 15:26

Tror du eventuelt prisen blir omtrent det samme som dagens modeller?
medlem i 128 måneder
 

Forrige

Returner til Mac mini



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron