Fotball på TV2 Sumo via AppleTV "hakker"

Diskusjon rundt Apple TV

Fotball på TV2 Sumo via AppleTV "hakker"

Innleggav ErikB » søn 17.08.2014 22:32

Har 75/75 linje fra Altibox. Kablet AppleTV (versjon 2) mot den nyeste Apple Extreme router. Både kamper live og i opptak fungerer merkbart dårligere enn de ordinære tv sendingene på Premium Sport fra Altibox. Bildet hakker såpass at det veldig irriterende i forhold til den kvaliteten jeg er vant til fra Netflix og iTunes filmer.

Noen som erfarer det samme eller har løsning?

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Fotball på TV2 Sumo via AppleTV "hakker"

Innleggav morander » man 18.08.2014 14:38

Samme hos meg. Har Get 100/10 og AppleTV 2. Fotballen etterlater seg "spor" på skjermen. Asus AC router trådløst oppsett. Alt annet Netflix og film er problemfritt- uten rykking.
medlem i 162 måneder
 

Re: Fotball på TV2 Sumo via AppleTV "hakker"

Innleggav taalen » tor 21.08.2014 7:01

Hei,
Jeg har 2 tv'er en eldre samsung 720 og en ny LG 1080.
På samsung TV fungerer sumo og fotball sendingene perfekt på appletv'en.
På LG hakket det inntil jeg slo av de dynamiske instillingene på TV'en, blant annet dynamisk kontrast. Jeg satt den også ned fra 60Hz til 50Hz, usikker på om det siste hadde noen innvirkning, men det fungerer sømløst nå.
medlem i 115 måneder
 

Re: Fotball på TV2 Sumo via AppleTV "hakker"

Innleggav ErikB » tir 26.08.2014 0:31

Fra 60 til 50 hz på Apple TVen?
Har du Apple TV (versjon 2)?

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Fotball på TV2 Sumo via AppleTV "hakker"

Innleggav zaltoz » ons 04.11.2015 15:31

Bumper denne. Hvilke innstillinger er det man bør gjøre på TV/Apple TV for å forhindre hakking ved bevegelser?
medlem i 154 måneder
 

Re: Fotball på TV2 Sumo via AppleTV "hakker"

Innleggav hornbriller » tor 05.11.2015 16:28

Bumper denne sjæl. Har irritert meg over hakkete stream på TV2 sumo via AppleTV det siste året. Trodde det hadde noe å gjøre med den gamle Samsung-tv'en (8-9 år gammel, 42" med bred, sort ramme, kun 50Hz), men har nå oppgradert til en helt ny Samsung smart-tv av denne sorten: Samsung 50" Smart LED-TV UE50J6275XXE - http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og- ... 50j6275xxe

Like mye hakking på den nye tv'en når jeg strømmer fotball via AppleTVen. Lurte da på om det var trådløsnettet som var for dårlig og kjørte ethernetkabel til AppleTVen i stedet for å bruke trådløs tilkopling. Ingen forskjell. For the record: Linja er 10/2, men funker som fjell til full HD-streaming fra Netflix, HBO Nordic og annet.

Siden den nye tv'en er en Smart-TV, lastet jeg ned TV2 Sumo-appen til den og sjekket ut kvaliteten på fotball der. MYE BEDRE! Nesten like bra som bildet jeg får fra GetBox II. Så det kan m.a.o. ikke være linja inn til huset som er problemet.

Så da spør jeg meg: Hvorfor i all verden er Apple-TVen slik en flaskehals for strømming av fotball? Dette gjelder ikke bare TV2 Sumo. Jeg har også prøvd å strømme matcher fra ViaPlay, og det blir like dårlig via AppleTV.

Er det noen innstillinger på tv'en jeg har glemt? Har prøvd å skru av auto-innstillingen for HD-kvalitet fra AppleTVen, men det gjorde ingen forskjell...
medlem i 129 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]