Get box mikro og Favoritter

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Get box mikro og Favoritter

Innleggav rolf_odd » fre 22.08.2014 12:26

Jeg får TV fra Get gjennom en ny «Get box mikro».

For å velge Favoritt-liste har jeg på fjernkontrollen trykt: OK - Innstillinger - Mine kanaler - og gjort avhuking på ca. 20 kanaler. Til slutt har jeg trykket Rød knapp - «Lagre og gå tilbake» og Exit.

Men når jeg deretter trykker på «+» på den avlange KANAL-velgeren på fjernkontrollen, så er det Start-pakka som fortsatt brukes, dvs. med absolutt alle kanalene opp til flere hundre …

Jeg har gjort den beskrevne prosedyren over mange ganger, har Reinstallert og har ringt Get - men de vet ikke hva som er problemet.

Håper på svar.

Hilsen Rolf
medlem i 147 måneder
 

Re: Get box mikro og Favoritter

Innleggav Grubasek » fre 22.08.2014 13:00

Dette er vel strengt tatt ikke et emne som hører til her, men nå det er sagt så har jeg selv en Get-boks, og jeg mener bestemt at dette absolutt er Get's problem! Bare ikke gi deg overfor dem. ;)

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Get box mikro og Favoritter

Innleggav rolf_odd » man 25.08.2014 11:39

... jeg mener bestemt at dette absolutt er Get's problem! Bare ikke gi deg overfor dem.

Sprøtt. Get support sier at det i øyeblikket ikke går an å lage Favoritt-liste med Get-box Mikro ... :-(
medlem i 147 måneder
 

Re: Get box mikro og Favoritter

Innleggav Grubasek » man 25.08.2014 11:56

Ja, da er det nok et Get Box Micro-problem, for jeg har den "vanlige" Get-boksen.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Get box mikro og Favoritter

Innleggav pman3003 » man 25.08.2014 12:38

På den gamle analoge Get-boksen kunne man lage seg egne favorittlister som funket også når man brukt +knappen til å bla, men siden get box hd kom i 2007 har Get hatt problemet du beskriver. Vanvittig irriterende, kan ikke fatte og begripe at Get ikke har fikset dette på over 7 år. Jeg har skrevet til de mange ganger om dette, og sikkert flere med meg. .

De skal jo lansere nytt brukergrensesnitt på boksene sine snart (lovet de sommeren 2013....) så da får vi håper at de fikser dette også.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Get box mikro og Favoritter

Innleggav rolf_odd » ons 27.08.2014 13:42

I dag fikk jeg denne mailen fra Get. Svaret betyr at man med ny Get-box Mikro må trykke: Mine Kanaler + nedoverpil, nedoverpil osv. + OK + EXIT - hver eneste gang man skal se egne valgte "Favoritter"! Pluss-knappen på fjernkontrollen (switche-knappen) gir bare standard liste, som er flere hundre kanaler, og der de fleste krever ekstra abonnement.

Konklusjon: Teknisk avdeling hos Get må enten være udugelig eller rasjonalisert bort. Firmaet bør kanskje vurdere å skifte navn til "Not Get".

Heisann Rolf!

Du kan ikke få favorittlisten din som default. Men du får tilgang til
kanalene du har lagt inn i lista ved å trykke på «Mine kanaler", så må du bruke piltastene rundt OK knappen, og ikke den avlange. Så fort du bruker den avlange så går du tilbake til standardpakken.

Ønsker deg en fortsatt fin dag!

Med vennlig hilsen Sheila, Get® eChannels
medlem i 147 måneder
 

Re: Get box mikro og Favoritter

Innleggav Sima » ons 27.08.2014 15:33

I tilfelle Get box-programmererne leser her vil jeg også etterlyse muligheten til å sortere (og nummerere) egne favoritter, samt å kunne ha flere favorittlister. Dette var mulig før! Fryktelig tungvint å måtte slette en mengde kanaler og legge til på nytt, for å kunne få plassert én kanal innimellom i favorittlista.Jeg deler heller ikke kanalinteresser med mine barn; vi vil ha hver våre lister. Takk.

Til trådstarter: Du kan velge å trykke Mine Kanaler, nedoverpil, +OK+OK for å velge kanal. Bittelitt mindre fikling etter Exit på kontrollen da.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Get box mikro og Favoritter

Innleggav Sima » man 15.09.2014 0:22

"Nyoppdagelse"... Kanal-knappen blar som kjent i hele kanallista, men om du heller trykker Pil-opp (over OK) og så bruker BLÅ knapp, så vil den bla oppover i kun Favoritter.

Ettersom TV-plakaten må være oppe for å bla slik, kan det være greit å endre plakatvisningstiden i Innstillinger/Påminnelser/Brukeroppsett. Standard er 3 sekunder, men kan settes til 1, 2, 3, 4, 5, 10, 15, 20, 30 eller 60.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]