Lage eget nettverk med 2,4 ghz båndet på TC?

Lage eget nettverk med 2,4 ghz båndet på TC?

Innleggav MacNuss » ons 27.08.2014 19:25

Hei!
Den nye Philips TVen min og den trådløse USB-dongelen takler kun 2,4 ghz-båndet?! Dermed tenkte jeg å opprette to separate nettverk på min Time Capsule, men hvordan i all verden gjør jeg dette? Har søkt både her på forumet, og på google, men uten hell. De fleste vil motsatt. Altså tvinge sine duppedingser til å bruke 5 ghz-båndet, men jeg vil altså tvinge TVen til å kople til 2,4 ghz båndet. Håper på raskt svar. Jeg kjører OSX 10.9.4, og har Time Capsule versjon 7.6.4. På forhånd takk for hjelpen!
medlem i 194 måneder
 

Re: Lage eget nettverk med 2,4 ghz båndet på TC?

Innleggav Valotunk » ons 27.08.2014 21:22

Dersom TV'en kun støtter 2,4GHz vil den koble seg til på 2,4GHz. Den vil under ingen omstendigheter klare å koble seg til et nettverkt på 5GHz båndet.

Har selv enheter i hus som støtter kun 2,4GHz. Disse kobler seg på riktig bånd, mens enhetene som støtter 5GHz kobler seg på 5GHz.
medlem i 198 måneder
 

Re: Lage eget nettverk med 2,4 ghz båndet på TC?

Innleggav MacNuss » ons 27.08.2014 21:57

OK. Takk for svar. Det er en representant for Philips Norge sin kundeservice som hevder det er min Time Capsule som er årsaken til at TVen ikke klarer å kople seg til det trådløse nettverket. Jeg synes dette virket rart, og hun mente jeg måtte kople TVen til en router som kun kjørte over 2.4 ghz-båndet. Nå har jeg knotet med dette flere kvelder og er møkka lei hele Philips TVen. Riktignok var den billig, (3995,- for 50") men hadde jo regnet med jeg skulle fått brukt Netflix osv. via Smart TV-funksjonen. I morra eller fredag blir TVen levert tilbake...
medlem i 194 måneder
 

Re: Lage eget nettverk med 2,4 ghz båndet på TC?

Innleggav jerry.c.bush » tor 28.08.2014 9:40

Bilde
Dette oppsettet hos meg fungerer i alle fall utmerket. Vi har flere enheter som bare støtter 2.4GHz og det er ikke noe porblem med den innstillingen i Airport Verktøy. Sjekk om det ser sånn ut hos deg i Airport Verktøy under Trådløst og deretter Trådløsvalg.

Om du ikke får det til å fungere med den innstillingen så kan du forsøke sette egne kanaler på de to forskjellige nederst for å se om det da vil løse seg.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Lage eget nettverk med 2,4 ghz båndet på TC?

Innleggav MacNuss » tor 28.08.2014 10:22

Takk for tips. Jeg mener å huske det ser slik ut hos meg også i Airport verktøy, men skal sjekke i ettermiddag. Egne kanaler på de to nederste på bildet forsøkte jeg delvis i går, men kan gi det et siste forsøk i dag :-)

Edit: Det gikk dessverre ikke. TVen vil ikke kople til mitt trådløse nettverk og Time Capsule. Jeg møkka lei hele TVen og den er pakket ned. I morra leverer jeg den tilbake. Moralen blir vel: ikke kjøp den billigste TVen... 8-)
medlem i 194 måneder
 


Returner til Nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere